Opgezette spieren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marlous

Opgezette spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 21:07

Heej,
Mijn verzorgpony heeft sinds een paar dagen nogal dikke 'plekken'. Het lijkt op opgezette spieren. Het zit boven haar borst, onderaan haar hals. In die buurt;)(aan beide kanten). Is het gewoon spierpijn en gaat het vanzelf weer over? Als ik er in 'knijp' of op duw geeft ze wel pijn aan.

Sizz

Re: Opgezette spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:50

Zijn het echt bulten?

Je paard kan ook gestoken zijn, wat heel goed kan met dit weer.
Hiervan kunnen ze ook een dikke bult krijgen.

Marlous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 22:08

Het zijn niet echt bulten, het is daar gewoon (duidelijk) dikker dan normaal . En het is aan allebei de kanten, precies op dezelfde plek. Dus ik denk dat het iets met de spieren te maken heeft. Maar wat.. Knipoog

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:06

Onze shetlander heeft dit ook sinds twee dagen. Daarnaast had ze verhoging (38,6) en voelde ze zich niet echt prettig. Ik heb overlegd met de dierenarts en het lijkt erop dat ze in lichte mate spierbevangen is. De bulten bij onze zijn heel pijnlijk als je ze aanraakt. Wij hebben de pony nu met water en hooi in de bak staan en ze krijgt verder rust. (ze mag zelf los bewegen, maar we gaan niet met haar stappen of zo) De beschrijving van de bulten klopt precies met die van onze pony. Is jouw pony ook slomer dan normaal?