Weinig energie: wat voeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alytje

Weinig energie: wat voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 12:34

Hey, mijn paard heeft de laatste tijd veel minder energie dan anders. Ik heb hem sinds februari en toen was hij moddervet, hij kreeg toen 2 kilo brok en dat heb ik langzaam afgebouwd naar een half kilo brok. Hij liep daar toen super op, hij had meer dan genoeg energie. In april ging hij 24/7 naar buiten en heb ik met het nieuwe gras de brok afgebouwd naar 1/4 kilo, waar hij net zo goed op liep.
Maar sinds een maand ongeveer zit er veel minder energie in mijn paard. Ik heb hem geleidelijk weer meer brok gegeven en hij krijgt nu een kilo per dag. En sindsdien heeft hij meer energie. Maar hij heeft nog steeds weinig energie. (Ik voer hem Havens basis-sportbrok en hij moet elke dag gemiddeld een uur aan het werk)
Nu wil ik hem niet helemaal vol gaan pompen met brok dus vroeg me af of het anders ook slim is om hem een brok te gaan voeren met meer energie (Havens draversbrok) Of iets anders wat ik hem bij kan voeren? of moet ik hem zijn oude brok blijven geven en hem meer geven? Heeft iemand een idee?

Tieme

Re: Weinig energie: wat voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 14:38

Je zou van havens de power plus mix kunnen geven. dit is een granenmix met extra veel energie. stuur anders de voedingsdeskundige van havens eens een mailtje. die hebben mij ook een aantal keer goed geholpen met m'n voervragen.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:26

Is hij goed ontwormd? Equest is een goede wormenkuur voor deze tijd die ook tegen bloedwormen werkt.
Je zou hem redcell kunnen geven = vitaminesupplement. Daar knappen ze vaak enorm van op; helpt ook bij bijv. bloedarmoede (worden ze ook sloom van).

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 19:14

hij wordt om de 2 maand ontwormt, en voor de rest ziet hij er ook helemaal gezond uit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 22:24

En je wisselt goed af met de werkzame stoffen (en dan heb ik het niet over merken dus) en laat je z´n gebit checken door een tandarts en toont hij nog wel goede eetlust

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 22:55

ja is allemaal goed Lachen

Ocorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:18

Mijn paard is achterover gevallen op het beton en haar heupen waren hierdoor ongelijk, hierdoor werd ze erg "lui". De kraker/fysio is erbij geweest en het is meteen een stuk beter en ze heeft weer looplust. Qua voer heb ik het liefste Hippostar, omdat de haver hiervan (wij voeren vipagraan) uit Frankrijk komt en daar de grond veel vruchtbaarder schijnt te zijn. Ook op de site van Hippostar kun je om advies vragen. Alvast heel veel succes met je paardje.

Groetjes Jinke

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:31

je kunt eens haver proberen, maar dat had ik je op msn ook al gezegt Knipoog Lachen

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 12:32

haha ja dank je voor de tip, daar heb ik wat aan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 13:33

Komt het niet van het warme weer? Is hij misschien sloom geworden door de wei? Als ik halverwege de dag ga rijden en hij heeft al een paar uur op de wei gestaan met dit weer is hij niet vooruit te branden, logisch ook, ik zou ook in slaap vallen.

Heeft hij een grasbuik? Kan hem ook trager maken. Ik voer sublie EnergieKern mix bij en dat vind ik fijn spul, wordt hij lekker soepel van en geeft ook direkt genoeg energie, hij verzuurd er niet sneller van.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 15:09

Het kan komen doordat het idd erg warm is geweest.Ik zou toch kijken hoe je paard het op draversbrok doet.Je kan beginnen met een kilo omdat je dat nu ook voert en dan kijken hoe je paard het er op doet.Ik voer zelf powerplusmix maar dat is gewoon persoonlijk.Ik vind het fijner om een granenmix te voeren dan een brok.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 18:55

ja ik ben er met de slimheid van een stalgenoot achter gekomen dat het waarschijnlijk dan toch de hitte is. Dus ik ga morgen eens even kijken naar draversbrok of haver. Want het meer brok voeren hielp wel, maar nog niet genoeg Knipoog
bedankt voor de tips, en andere ideeen zijn altijd nog welkom Haha!

amarjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 14:37

Ocorde schreef:
Mijn paard is achterover gevallen op het beton en haar heupen waren hierdoor ongelijk, hierdoor werd ze erg "lui". De kraker/fysio is erbij geweest en het is meteen een stuk beter en ze heeft weer looplust. Qua voer heb ik het liefste Hippostar, omdat de haver hiervan (wij voeren vipagraan) uit Frankrijk komt en daar de grond veel vruchtbaarder schijnt te zijn. Ook op de site van Hippostar kun je om advies vragen. Alvast heel veel succes met je paardje.

Groetjes Jinke

Heey
Kun je mij een foto laten zien van je paard die nu ongelijken heupen heeft want mijn paard heeft dat namelijk ook.
Groetjes

L0vee_J0ran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 11:42

Merrie brok van Pavo!! werkt perfect!!