Ineens na het borstelen heel veel kleine bultjes.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zondebokje

Ineens na het borstelen heel veel kleine bultjes.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 11:35

Hallo van de week haalde ik mn pony uit de wei en lekker staan borstelen ze verhaart veel en heeft ook allemaal schilvers en ook wel jeuk bij de manen....toen ik der op stal had gezet en een uurtje later terug kwam zat ze helemaal onder de bultjes.......kan dit ook een soort van eczeem zijn.....wie oh wie.....

KellYY1992

Re: Ineens na het borstelen heel veel kleine bultjes.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 11:37

Wat voor bultjes??
Het kan ook gewoon horselbeten of muggenbeten zijn??

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 11:57

nee het zijn echt heel erg kleine bultjes je ziet ze haast niet je voelt ze heel goed allemaal dicht opelkaar alleen bij de hals borst en bij de schouder verders niet heel raar en voelt ook wel beetje warm.....heel vaag zat er ineens en is nog niet weg....spuit er verders geen vliegenspul op dus dat kan het ook niet zijn...heb er wel helemaal gewassen denk misschien gaat het dan weg maar ook niet....

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:15

Heb je er al een beetje haren uit getrokken? Als je ze er zo uit kan trekken en bij de worteltjes is het een beetje grijzig en vettig is het waarschijnlijk schimmel. Imaverol maken in een plantenspuit en dit erop spuiten en dan moet het snel over gaan

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:18

Mijn paard had hetzelfde, en ongeveer anderhalve maand later werd zomerexceem én vliegenallergie geconstateerd. Flink balen dus. Ik wil hiermee zeker niet zeggen dat jouw paard dit ook zal hebben, ik heb hier namelijk helemaal geen zicht op, maar kan je wel even op dit topic wijzen: viewtopic.php?f=3&t=573632&p=14738560#p14738560 Hier heb ik mijn verhaal gedaan na het ontdekken van het ontstaan van allerlei bultjes bij het poetsen. Misschien dat je wat in mijn verhaal kunt herkennen..

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:52

Als je het allemaal een beetje vergelijkt
Vind ik het verhaal van gera er best op lijken,
Je kunt ook even naar de DA gaan, voor de zeker heid.
Misschien kun je wat foto's maken..

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 09:26

ja het lijkt er idd wel een beetje op ja...alleen zou het zo raar vinden als het door het voer zo komen ze staat al jaren op hetzelfde...hmm wel iniedergeval bedankt voor jullie reacties...ik ga even kijjken hoe het vandaag gaat met de bultjes....als ik er een foto van maak dan zie je het ook niet..als je er naast staat zie je het een beetje je voelt het wel heel erg maar ziet het haast niet....