Allergische of.....?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Buggie

Allergische of.....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 10:57

Ik heb een 4 jarige ruin die sinds 2/3 weken begint te schudden met zijn hoofd en alleen maar niest. Eerst was het voornamelijk tijdens het rijden en ook nog niet zo erg. Dus we dachten misschien heeft ie gewoon wel spierpijn in zijn nek. Maar een week later werd het alleen maar erger tijdens het rijden, in de wei had ie nog nergens last van en op stal ook niet.
Afgelopen week reed is 's ochtends vroeg (half 7) en was het niet zo erg. Donderdagavond (rond half 6) had ik wedstrijd en toen was het zo erg alleen maar schudden en niezen, echt ontzettend erg. Ik heb de eerste proef wel gereden maar voor de tweede proef heb ik me maar afgemeld.
De volgende dag stond ie in de wei ook alleen maar te schudden en niezen.
Nu heb ik net weer gereden en ook alleen maar weer schudden en niezen, dus het rijden is gewoon niet te doen. Wat zou dit zijn? Is hij ergens allergische voor of zou het het headshaking syndroom zijn?

Zondebokje

Re: Allergische of.....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 11:32

Ja kan best zij dat ie allergisch is...let daar mee op en laat het wel snel onderzoeken voordat zoiets chronisch wordt....

banjer2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:28

Lijkt op een allergie...maar zou er voor de zekerheid een da bijhalen, dan weet je het zeker...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 16:03

Een paard dat niest??????? Dat heb ik nog nooit gehoord! Ik denk dat het toch wat anders is wat je hoort. Laat de dierenarts even kijken het kan zijn dat hij een oorontsteking heeft of er is iets in zijn oor gekropen! Dat zou het schudden met zijn hoofd verklaren.

Buggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 09:42

haha..sorry maar ik bedoel briesen...en dan ook echt constant achter elkaar. In de wei briest hij niet maar schudt hij wel veel.
maar ik denk nu dat het door de zon komt, want ik zette hem gister buiten en toen scheen de zon niet dus was hij rustig aan het eten enzo...en een tijd later komt de zon erdoor en ineens schudt hij heel erg en briesen, maar laat de DA er maar bijkomen als het zo doorgaat....