nierproblemen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

komma

nierproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 08:13

Ik hoorde over een artikel uit Paard & Co over een paard dat vaak opeensonverklaarbaar kreupel was waarbij dit bleek te liggen aan het niet goed functioneren van de nieren.
Zelf heb ik helaas ook een paard dat van de ene op de andere dag kreupel kan zijn, zonder dat er aanwijsbare redenen zijn. Alle foto's zijn ok en verder hebben alle andere onderzoeken tot nu toe niks opgeleverd. Het is wel eens zo dat het paard thuis zeer kreupel is en dat de da's op de verschillende klinieken in nederland en duitsland die we bezocht hebben een dag later helemaal niks kunnen vinden.
Hebben jullie ervaring of wel eens vaker gehoord dat het niet goed af kunnen voeren van de afvalstoffen door de nieren kreupelheid kunnen opleveren en wat hieraan is te doen??

AnneOmie

Re: nierproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:52

Mijn paard heeft ook nierproblemen gehad eind vorig jaar, maar die was daar niet kreupel op Nog nooit van gehoord trouwens. Mijn paard werd spierbevangen door de nierproblemen en zijn darmen werkten ook slecht. Het zou kunnen dat het kreupelheid dus door een spierprobleem ontstaat Verward Omar is homeopatisch behandeld door mijn nieuwe DA en krijgt nu ook ander voer en het gaat nu super met hem Pling

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 10:38

Ik heb er ook een die een nierenprobleem heeft/heeft gehad. En ook de mijne is en word er niet kreupel van. Bij haar was het zo dat ze door het nierenprobleem ook een leverprobleem kreeg en deze verschoof zodat de darmen erachter kwamen. Met als gevolg een koliek (was bijna niet te zien, die merrie is zo hard verschrikkelijk gewoon) Heeft daarmee 2 dagen in de kliniek gestaan, vocht toegedient en is er weer bovenop gekomen. Dit was 2 jaar geleden, dit jaar lijkt ze toch weer iets last van de nieren te hebben en hebben we haar uit voorzorg op nierentheraputicum gezet. Bij haar komen de nierproblemen uit het feit dat ze te weinig drinkt als het warm is.

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:02

Mijn paard heeft ook nierproblemen gehad en ging echt superveel plassen!! Nog nooit gehoord dat een paard er kreupel van kan worden.
Misschien kun je steffi van der laarse mailen? (is een holistische da)
Haar mailadres kun je vinden op www.steffivanderlaarse.nl

succes!