Hoelang duurt het voordat de haartjes weer terug zijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

L0vee_J0ran

Hoelang duurt het voordat de haartjes weer terug zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 17:47

Mijn pony is maandag klinisch gecastereerd, en nou haalden we hem vanmorgen op en nou heeft hij in zijn hals een hele kale plek zitten (weggeschoren) van het infuus. Het ziet er echt lelijk uit!
Op 22 julli heb ik wedstrijd in Breukelen denken jullie dat het dan al bijgegroeid is?
En zo niet, heb je dan tips om het zo min mogenlijk op te laten vallen?

Kus, Dion

kamatz

Re: Hoelang duurt het voordat de haartjes weer terug zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 11:58

Het zal dan wel al wat bijgegroeid zijn en hij zal zeker geen kale plek meer hebben. Alleen de haartjes zijn wat korter en niet zo vol als zijn gewone vacht.

Die van mij had het ook een paar weken geleden. Die was flink gebeten net onder zijn manenkam en het was zeker zo'n 8 cm groot. Eigenlijk al binnen een paar dagen kwam er weer haar terug.

Groetjes pammie Knipoog

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:38

Verschilt per paard hoe snel het groeit. Soms helpt het om er wat uierzalf op te smeren.
Je gaat overigens best snel weer op concours (2 weken).

L0vee_J0ran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 10:10

Bedankt voor de reacties.

Het is inderdaad best snel, maar hij heeft er totaal geen last van. donderdag ga ik er weer voor het eerst op. 22 juli is voor de jonge dressuurpony`s en dat wil ik niet graag laten schieten. ik heb mijn overkamping al moeten missen (die vandaag was). Mijn trainer en de mensen van de kliniek zijden dat het makkelijk kon om 22 juli te starten.