Merk Biotine

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yvon

Merk Biotine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 07:54

Mijn paard heeft bij zijn vorige eigenaar altijd vloeibare biotine gekregen. Nu wil ik dat ook weer gaan geven. Maar zou het uitmaken welk merk ik geef? Is het beter als dat het zelfde merk is als wat hij eerder heeft gehad?

Anoniem

Re: Merk Biotine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:19

De enige vloeibare vorm van Biotine die ik ken is die van Leovet ( www.leovet.de ), verkrijgbaar bij veel ruitersportzaken. Verder ken ik die van Pavo, Biotin nog wat, ( www.pavo.nl ) is poedervorm, Divoza heeft een rood/wit emmertje, ook poedervorm ( www.divoza.com ) en ook Sectolin heeft 't in poedervorm ( www.sectolin.nl ).
Verder moet je er rekening meehouden dat het even duurt voordat je effect ziet, reken zo maar een maand of 6, je moet dus even doorvoeren en het is een duur supplement..
Ook de Paardendrogist heeft diverse producten voor het bevorderen van de hoorngroei ( www.paardendrogist.nl ) .

Verder is trouwens zeewier ook goed voor de hoeven en vacht!

Succes Lachen !

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:43

ik voer hooflyfe, dit is ook vloeibare biotine met msm en mineralen, hierdoor wordt het beter opgenomen. Zie je ook sneller verschil.
Het is van NAF en dus verkrijgbaar bij de paardendrogist.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:15

Ik ken ook alleen Leovet als vloeibare biotine...

Die hebben ze volgens mij bij de Divoza, daar heb ik 'm vorig jaar in ieder geval vandaan.

Ik zou wel vloeibaar blijven geven.
Volgens mij hoefsmid werkt dat beter en sneller dan de poedervorm.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 18:06

NAF Biotine is een heel goede

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 18:31

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 09:44

Ik denk dat het kerabol is geweest. www.equistbro.com geloof ik. Werkt onzettend snel en goed!

sparkle1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:38

ik heb biotine gegeven aan mijn paard, maar ik moet zeggen het heeft geen ene moer geholpen. ik heb het ruim 1,5 jaar gevoerd, biotine van NAF, maar ik en de hoefsmid merkte er niets van. Ik vraag me dus ook af of het wel enigszins werkt. Ik ben er dus mee gestopt met het voeren van dit supplement en toen kwam ik erachter dat in de Havens Draversbrok ook biotine zit dus misschien is het helemaal niet nodig om extra biotine bij te voeren! Ik zou als ik jou was eerst het voer maar eens even checken! Pling