Dit weekend op de zaterdag is mijn paardje helaas ontzettend ongelukkig in de stal terrecht gekomen, toen ze gek aan het doen was. We weten nog steeds niet waaraan ze dit heeft opgelopen aangezien er nergens in de stal iets zit waar dit van kan komen.
Maar goed, er zat een gat van een goede hand in haar borst en je kon zo naar binnen kijken!!!
Dierenarts onmiddelijk gekomen en de boel gehecht (zitten nu heel veel krammetjes in) tevens was de spier doordemidden gesneden.
Joelle heeft 38.4 graden tempratuur..de wond is etterig (bruin spul loopt in straaltjes van de wond af)
Ik hou de wond schoon met afgekookt water en betadine, maar helaas zitten er rond deze tijd ook veel vliegen.
Maar ik maak me nog meer zorgen om iets anders:
De wond zit dus op haar boeg..(borst) maar nu zag ik vanmiddag een ontzettend dikke knoerharde en erg grote bult onderaan de wond zitten..dus tussen haar voorbenen in.
De bult is hard en als je hem zachtjes masseert lijkt hij even te verdwijnen, maar komt weer terug.
Misschien een stomme vergelijking maar het lijkt een beetje op een bult van een kameel, maar dan op 'n kop
Iemand enig idee wat dit kan zijn???
Dierenarts komt hier trouwens ook nog voor...alleen hoop ik dat iemand me wat eerder iets kan vertellen!!
xxx ellen
(Ik hoef verder geen commentaar over hoe dit kan gebeuren of wat dan ook...ongeluk zit in een klein hoekje, en helaas kunnen paarden ook eens lelijk terrecht komen)
)