klinisch hoefkatrol?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FleurHunter

klinisch hoefkatrol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 19:50

hallo,

wij willen een pony kopen van 14 jaar oud!
alleen voor de recreatief .
maar ze heeft klinisch hoefkatrol je merkt er eigelijk niks van en ze heeft speciaal beslag ! maar wat is klinisch hoefkatrol eigelijk? en is het schadelijk voor je paard? kan ze wel gewoon recreatief worden bereden?

Groetjes fleur

Daantje1981

Re: klinisch hoefkatrol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 19:51

Zou als eerst maar eens via internet van alles opzoeken over hoefkatrol.
Ik weet niet het antwoord op de vragen van je. Maar volgens mij is het niet veel best..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 21:38

-> BEH

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:50

Als je de pony laat keuren krijg je n koop-advies. Daar heb je meer aan dan onze mening, want wij weten niet hoe erg t is en hoe de pony loopt. Met hko kan je op zich nog prima recreatief rijden soms zelf nog wedstrijden (mijn paar heeft Z gelopen met hko). Maar of ik m had gekocht als ik had geweten dat hij hko had.....?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 00:00

klinische hoefkatrol bestaat feitelijk niet, maar in het kort bedoelen ze daarmee dat een paard symtomen toont van rontgen hoefkatrolontsteking. En met dat speciale beslag vertoont ze dat gedrag niet of minder. Sommige zeggen dat je klinische hko eruit kunt rijden, door recht te richten (adb liefhebbers, maar die beweren wel meer dingen Rolleyes ) Wel is het zo dat met verkeerd rijden je een paard finaal de vernieling in kunt rijden Knipoog

Ik zou mezelf, als ik jou was, maar even 3x achter de oren krabben om dit paard te kopen en ook foto's laten maken, want is het wel echt klinische hko. Een hko paard kan een lang en goed leven hebben, maar dit kost wel tijd, geld (speciale middelen e.d.), geduld en energie.

hko zit meestal in (1, soms 2) voorbenen en rontgen hko komt vaak niet alleen, maar bijv. ook met artrose e.d.

Zoek eens op google naar hko, maar (nog) niet op hoefkatrol.com aub!

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 08:38

oke dank je wel allemaal! maar het zit eigelijk zo wij kopen hem niet we krijgen hem gewoon (omdat hij dat heeft) en we goed contact hebben met hun blablabla) maar mijn moeder wil GEEN zorg bij huis halen!

Spot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:25

spam verwijderd
Laatst bijgewerkt door Lielle op 06-07-06 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: spam verwijderd

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:23