Shet slecht door het jaar ongeveer 1 jaar oud...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Shet slecht door het jaar ongeveer 1 jaar oud...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 11:04

Wat zouden jullie doen?.

De shet van mijn vriend komt slecht door het haar heen. Wat bleek nu ze gaven hem de wormenkuren niet Boos! . Oke zijn bij mensen die ze puur voor het grasmaaien hebben. Nu ziet hij er niet echt lekker uit en erg ingevallen en dikke buik (echt een veulen hihi). Hij heeft nu van de DA er een gehad en geef hem volgende week nog een.

Nu zie ik allemaal van die vlakken met lang haar (winterhaar) nu vroeg ik mij af of het misschien fijn voorhem is als ik dat eraf scheer?. Dan kunnen die plekken een beetje bijtrekken?. Ze dachten eerst aan schurft bij hem maar dat was niet zo.

Wat zouden jullie doen niets of scheren....

Ze staan nu kaal ik denk dat ze ook iets bevangen waren van het verse gras aan de andere kant.

missnynke

Re: Shet slecht door het jaar ongeveer 1 jaar oud...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:06

geef ook nog een vitaminespuit en lijnzaadolie over het voer.
scheren is ook wel een goed idee met dit weer.
overigens vind ik, dat als het de shet van je vriend is, dat hij dan ook verantwoordelijk voor het ontwormen blijft!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 13:31

Klopt ben ik mee eens alleen woont hij niet in nederland en die meiden die ervoor zorgen zouden het moeten regelen. Helaas doen ze dat niet. Ze hebben ze gekregen om het gras kort te houden is nu beetje onduidelijk van wie ze nu zijn.

Voer krijgen ze niet is ook absoluut niet nodig. Een vitaminespuit is ook een beetje overdreven omdat ze helemaal niets doen en ik een kwart spuit moet weggooien. De andere 2 zien er super uit. De wormen pak ik nog een keer aan. Alleen die haren zien er niet uit en volgens mij geeft dat jeuk.

Ga hem maar even scheren volgende week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 09:37

Wormen gewoon goed aanpakken onder begeleiding van de DA; dat doe je al.
Scheren lijkt me ook wel wat, zeker met dit warme weer. En als dat niet lukt, een kuurtje lijnzaad.
En een vitaminespuit heeft te weinig effect voor zoiets; Probeer dan eens hetr supplement Opkikker van NAF (Paardendrogist), daar hoor ik hele goede ervaringen over en het is zeer geschikt bij zo'n geval als deze.

Succes verder Lachen

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 10:13

Zoals ik al schreef heeft het geen zin om vitamine te geven omdat ze toch niets doen.

Ga hem volgende week lekker scheren en misschien ff wassen om een beetje beter te laten uitzien.

lore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:35

Bij paarden met vitaminetekort (eentonig voeding ea) heeft vitamientjes wel zin, niet enkel voor werkende paarden hoor. Maar doe dit enkel onder begeleiding van DA, deze is de meest aangezen persoon hierbij

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:39

Mijn jaarling verhaarde ook moeilijk. Ik geef hem nu 2-3 keer per week een halve summerfit koek van Pavo. Hij ziet er nu goed uit, hij is zijn winterhaar kwijt en zit nu glad in zijn vacht, die was ook wat ruw. Naast natuurlijk het op tijd ontwormen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:13

kijk ook even goed in de vacht of ze geen luizen hebben ! berucht probleem bij shets + verklaart de verharing

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 12:38

Mist schreef:
kijk ook even goed in de vacht of ze geen luizen hebben ! berucht probleem bij shets + verklaart de verharing

Nou dat is mijn reden ook omte gaan scheren dan kan ik gelijk controleren en aanpakken.
Er wordt verder weinig mee gedaan.