Welke paard heb dit ook gehad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maseike

Welke paard heb dit ook gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 10:18

Vraagje.

Wie van jullie paard heeft dit of gehad ?
Een bult hij is niet hard ofzow en soms is het minder en dan weer wat harder!
Het is geen ontstekking en ze heb geen koorts.
Buiten deze bult zijn haar tepels(uijen)groter geworden.

Monchique is gedekt en heeft op 11 juli haar scan Lachen
Dus mijn vraag is aan jullie is dit bekent verhaal van misschien een dracht.
Ik heb zelf kliniek roosedaal opgebeld en die zeggen dat het met een dracht temaken kan hebben en dat het haar hormonen zijn die beetje op tilt staan,maar buiten dat maak ik mij toch beetje druk omdat ik nu niks kan doen dan wachten op scan.

Heeft jou paard dit ook gehad en van die tepels dat die ineens groter zijn opgezet ????

Afbeelding

Gr heidie

Sione

Re: Welke paard heb dit ook gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:19

ik plaats hier ook even een reactie, zoals Heidie weet heeft mijn merrie (Voraya) het ook. Zij is 19 juni geinsemineerd, een paard dagen voor Monchique. Voraya haar uiers zijn niet groter dan normaal. Zij heeft alleen enkele dagen na inseminatie deze bult gekregen.
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes sione

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:48

Geen idee...
Mijn niet-geïnsemineerde merrie Knipoog heeft deze bult ook.
Misschien wat opgezet door de warmte?
Ze vindt het heerlijk als ik er aankom overigens.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:30

Mijn pony heeft ook zo'n bult, viel me een paar maanden geleden ineens op, daarvoor had ze die bult niet zo groot. Ze lijkt er geen last van te hebben verder.
Mijn pony is trouwens NIET drachtig/ gedekt. Haha!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 12:57

Verder helemaal niemand meer ????

Marjomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:05

Het zou oedeem kunnen zijn.Dat is een plaatselijke vochtophoping.Heeft mijn merrie ook gehad,op die plaats ook dichtbij de uiers en ongeveer een maandje vóór de 'bevalling' als ik het me goed herinner.Het is na een paar dagen tot een week weer weggegaan.Het kan met bepaalde druk van binnenuit te maken hebben,omdat de uiers zich moeten oprekken en -vullen.Het kan geen kwaad en ze zal er weinig last van hebben.Wél in de gaten houden dat het weer wegtrekt anders even d a laten checken.

Sione

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:53

Ik moet vrijdag toch met merrie naar DA om te scannen, laat ik hem gelijk even naar de bult kijken.

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:58

Mijn haflingermerrie heeft dit vorig jaar ook gehad, ze is toen per ongeluk gedekt door een KWPN-er. Gelukkig voor ons was ze niet drachtig, maar een paar dagen na de dekking had ze inderdaad ook zo'n bult voor haar uiers zitten. Na een aantal dagen trok het vanzelf weer weg. Ik mocht er ook gewoon aan zitten en het voelde gewoon zacht, alsof er gewoon vocht in zat!
Veel succes vrijdag en laat het ons weten!

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:51

Mijn merrie heeft dit ook en is niet geïnsemineerd. heb hier wel eens een arts naar laten kijken. Het was en is bij haar een reactie op de warmte en zitten ook wat kleine gele koorstjes. Ik koel het soms als ik er aan denk af maar dat is eigenlijk niet nodig. Ze geeft er geen last van.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 17:44

Monchique heb het nooit gehad maar nu ineens omdat we bezig met een veulen erin tekrijgen.
Ik vindt het ook erg vaag.
Ben benieuwd wat jou DA zegt Sione.

Mon heb er geen last van ze vindt het lekker als ik daar met water kom.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:35

ik zag dit een paar dagen geleden ook bij mijn paard. Volgens mij komt het idd door de warmte

Sione

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:40

Nou mijn merrie is vandaag gescand en......drachtig!!
Maar door de blije boodschap ben ik die bult helemaal vergeten dus heb da er niet naar laten kijken. Stom stom stom Frusty

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:30

Mijn merrie hebben dat ook mijn oudere merrie iets meer....haha volgens mij is het gewoon zoals bij oudere vrouwen dat ze hang tieten krijgen haah....nee weet verders niet wat het is ze hebben der geen last van ...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:41

mijn paard heeft dit ook! ze is niet drachtig ofzo...
de eerste keer toen ze het kreeg is het behandelt met antibiotica omdat de DA dacht dat het ontstoken was, omdat ook de melkklier dikker was...(die zie je alleen als ie verdikt is richting het uier toe lopen)
daarna is ie er nog verschillende keren naar wezen kijken maar waarom het dikker word weet de DA ook niet! hormonen zou kunnen maar mijn paard loopt er nu alweer een maand of 4 mee dus dat kan in mijn paards geval dan ook weer niet... ik hoop dat het eerdaags weer wegtrekt want mooi is het niet en mijn paard vind het ook niet echt leuk als ik er aan zit Ach gut
mijn pony heeft trouwens ook nu zoon bult maar dat komt wel weer door het warme weer...

ik heb een tijdje geleden ook een topic geopend voor zulk soort bulten maar daar kwam verder ook weinig uit als hormonen en warm weer! en kijk mijn DA weet ook niet waar het vandaan komt en zolang de bult niet raar aanvoelt zal het dus wel onschuldig zijn Haha!