verslikken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pluklief

verslikken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 12:26

sara verslikt zich weleens in een brokje, omdat ze te snel eet.
het is dan meetsal best heftig. veel hoeste, kokhalzen, rare geluiden.
de eigenaar zegt dat het heel normaal is en dat ze het wel vaker doet. maar toch vind ik het raar.
wat denken jullie is het normaal voor een paard dat ze zich zo heftig verslikt?
wat moet ik doen als het weer gebeurt?
wat kan ik doen om het te voorkomen?

sinneke

Re: verslikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 09:13

Ik volg dit topic.
Gisteren ging ik naar mijn verzorgpaard en hij was constant slijmen aan het ophoesten, liep uit zijn neus enzo, hij verkrampte helemaal.
De eigenaar vertelde me dat hij het nog eens had gehad (maar dan minder erg), de dierenarts is er laat op de avond bijgeweest, ik hoop dat het terug inorde is. Ach gut
-maak me zorgen-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 09:18

Hmm, kokhalzen klinkt raar, want paarden kunnen niets opbraken oid en vervolgens zit tussen die twee een verband zeg maar Haha!

Eet ze heel schrokkerig? Klinkt wel raar, heb wel eens gezien dat een paard zo snel at dat er een brokje 'opgehoest' moest worden maar echt een gewoonte? Kan ze wel goed kauwen nog, wel eens een tandarts laten checken?
Als dit echt heel vaak gebeurd zal ik er maar eens een DA naar laten kijken.

sinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 09:08

Mijn verzorgpaard is terug in orde. Haha! Hij had een slokdarmverstopping. Oplossing: we gaan een steen in z'n voerbak leggen, zodat hij niet zo gulzig kan eten en hij mag ook een bepaald soort voer niet meer krijgen (hij is allergisch aan een bepaald soort kruiden in het eten).
Misschien kan je ook eens van eten veranderen en een steen leggen -dat kan nooit kwaad-

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:15

Inderdaad een steen in de voerbak leggen, of een stangetje erin lassen, dan wordt het schrokken meestal wel minder.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 16:31

ok zal ik doen bedankt voor de tips