Piephak????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amantje

Piephak????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 08:24

Haaai ik heb ee paard met een piephak hij loopt er niet kreupel op maar hoor wel opstal dat ik hem beter kan laten afmaken. Belachelijk!!!! vind ik zelf.....Zijn er meer meiden hier met een paard met een piephak????
Groetjes amanda Pling

Lise81

Re: Piephak????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:09

Een piephak is een zacht beengebrek, ik heb zelf geen paard die er eentje heeft, maar kan wel veel paarden die er eentje hebben. Paarden zullen er in het algemeen nooit kreupel door lopen, het lijkt alleen minder mooi, dat is alles. Afmaken is dus onzin, paard heeft er geen pijn van. Rare mensen die dat tegen je zeggen!

Amantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 16:18

ja vind ik ook gelukkig maar dan....... hoef ik me nergens druk om te maken bedankt voor je reactie Pling
groetejs amanda

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:35

een piephak is meer een schoonheidsfoutje...

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:41

Piephak:
Op de punt van het spronggewricht bevindt zich een slijmbeurs, die soms overvuld raakt met vocht.
Dit is dan de piephak, de oorzaak is gewoonlijk een kneuzing, die bijvoorbeeld ontstaat wanneer het paard zich herhaaldelijk bezeert als het moet opstaan op een harde bodem van de box.
Bij een aangespannen paard ken een piephak veroorzaakt worden doordat het tegen de latierboom slaat.
In een acuut geval dient de plek twee maal daags met koud water te worden afgespoten.
De ontsiering is meestal blijvend.
Van de site:
http://members.lycos.nl/lostrenagade/newpage2.html

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:45

Mijn vriendin dr pony had een piephak en die is naar de DA gegaan en die heeft het verholpen.
ze kon alleen een week niet rijden een daarna voorzichtig.
Hij maakt een snee (onder verdoving in het been) en dan kan hij het (voor een groot gedeelte) verhelpen.

gr. amazingstar

Amantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 10:47

Haaai allemaal bedankt voor je reactie !!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ga lkkr verder met inrijden......
Groetjes amanda Pling

Justdoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:18

Mijn paard heeft dit ook, na een aanvaring met een kruiwagen die ze op haar hakken kreeg. Ze loopt nooit kreupel. Hij is alleen wat dikker dan de andere hak, t is minder mooi maar last heeft ze er nooit van. Dus echt onzin dat je m zou moeten laten afmaken. grootste bull s h it die ik ooit heb gehoord

Amantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 08:19

Vind ik ook hoor.....

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:08

inderdaad een rare reactie van die mensen!

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:13

Een piephak stelt niet veel voor. Ik ken er verschillende met dit schoonheidsgebrekje.
Afmaken hierdoor: nooit natuurlijk.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:53

Ik heb voor mijn toenmalige E pony klei gekocht bij fa. fabra en dat moest je erop smeren en daarna plastic of kranten eromheen wikkelen.
Ik had zoiets van, baat het niet dan schaad het niet En de piephak is daardoor bijna verdwenen, alleen de huid om het spronggewricht was wat dikker, maar het vocht is weggebleven, en het been is veel soepeler geworden.

TC Ravel waar Edward op rijd heeft ook gigantische piephakken en die rijd er lichte tour mee!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:43

Mijn paard had ook een peiphak nooit een pas kreupel aan gelopen.
Ik heb hem zo gekocht en daarna lekker door gereden, het is uiteindelijk vanzelf verdwenen.

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:46

Mijn paard had een piephak, doordat ze met de hoeven uitkrabben wel eens tegen de wand aan schopte. ik heb er niks aan gedaan, na een paar maanden werd het al minder en nu is het weg.

Amantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 14:58

Bij mij is het de ene dag dikker las de andere echt vreemd ik ga ook even die klei proberen....

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:02

Mijn jonge merrie maakt een zooitje van haar stal en ondanks dat we er bijna een wagen met stro indoen maakt ze bijna altijd een kaal plek waar ze in gaat liggen. Tijdens het opstaan raakt ze met haar hakken de kale vloer en daardoor heeft ze 1 piephak en soms 2. Volgens de veearts kan het gewoon weer wegtrekken, ze is niet kreupel ofzo. Het kan ook komen door slaan tegen de stalwand.
Wat een rare gasten bij jou op stal dat ze zoiets tegen je zeggen, belachelijk!

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 12:18

Ik wist eigenlijk niet wat een piephak was ,wel is van gehoord maar ik geen idee wat het nou was,maar nu weet ik wel iets meer Haha!