Een pees is natuurlijk een moeilijk probleem. Mijn ervaring is echter dat stilstand achteruitgang betekend. Ik heb in januari het zelfde probleem als jou gehad. De eerste veearts waar ik was zei dat mijn paard zo'n 8 maanden op rust moest. Alleen maar 10 minuten per dag afstappen op het harde. Het probleem is echter dat dan alles verslapt, ook de pezen. Het is zo dat een pees dan weer 3 maanden nodig heeft om weer aan te sterken. Ik ben toen naar een andere veearts gegaan. deze veearts heeft mijn paard toen ingespoten en toen moest ik 3 weken onbeperkt op het harde stappen. (erop) Echt veel gestapt heb ik toen. Toen ik bij deze veearts terug kwam, was de pees al voor zo'n 80% genezen. hij heeft hem toen weer ingespoten en toen mocht ik rustig aan gaan beginnen in een goede niet te zware buitenbak. Inmiddels rij ik weer volop en onbeperkt. De pees blijft goed. Ik stap hem wel elke dag voordat ik ga rijden zo'n 10 minuten over het harde. Bij de eerste veearts was ik na 1 bezoek zo'n €600,00 kwijt. Bij de tweede veearts in totaal € 400,00. Alles bij elkaar natuurlijk een dure aangelegenheid. Had ik gelijk maar naar de tweede veearts gegaan! Dus denk goed na wat je doet en zet je paard niet helemaal stil, maar blijf stappen over het harde.