Geirriteerde ogen door warm weer en vliegjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Demini

Geirriteerde ogen door warm weer en vliegjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 13:04

Hallo,
Die Houston van mij heeft met dit warme weer heel erg veel jeuk aan zijn ogen en ze zijn ook iets dikker dan anders en heel erg droog. Hij drink verder wel heel erg goed dus het heeft niet met uitdroging ofzo te maken.
Ik vroeg me af of ik hier niet iets aan kan doen, zijn er misschien oog druppels voor ofzo. Ik heb wel oogdruppels staan voor een echte oogontsteking (die had hij 2 maanden terug) en die zijn nog goed, maar die durf ik niet zomaar te geven natuurlijk, want dit is niet echt een ontsteking maar gewoon irritatie. Hij heeft er wel erg veel last van want hij blijft maar "ja-knikken" en zodra ik bij hem ben schuurt ie op zijn best.
Ik hoop dat iemand een oplossing weet!
Hij reageert ook vrij heftig op dazen en die kleine vliegjes dus daarom smeer ik hem ook goed in met vliegenspray zodat die een beetje op afstand blijven, de spray reageert hij niet allergisch op ofzo dus dat heeft ook niks met de ogen te maken

merrieveulen

Re: Geirriteerde ogen door warm weer en vliegjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:20

ik hou het even in de gaten, mijn paarden hebben het af en toe ook en ik zit een vliegenkap te overwegen. die houdt ook enigszins stof tegen, en de vliegen kunnen er dus niet bij. een frontje is voor mij gee optie, mijn ene paard wordt daar helemaal gek van.

Demini

Re: Geirriteerde ogen door warm weer en vliegjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 13:37

Ik heb bij hem gewoon een vliegenfrontriem, 's nachts gaat die af en 's ochtends komt hij er gewoon echt om vragen dat kun je heel goed merken! Ik heb ook zo een kap liggen, maar met dit weer is dat zo warm dat het punt 1 niet fijn zit en punt 2 gaat zijn huid om zijn oren e.d. weer irriteren dus dat is ook niks voor hem.
Ik hoop de ideale tip te vinden! Haha!