Nog een: Wat is deze bult

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Nog een: Wat is deze bult

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 18:34

Mijn paard heeft midden op zijn ruggegraat sinds een aantal weken een bult. De DA heeft er naar gekeken maar kon er niet veel meer van maken dan dat het onschuldig s en wel weer weg gaat en de osteopaat dacht dat het een ontsteking was. Daarom preventief ontstekingsrremmers gegeven maar dit heeft geen enkel effect gehad.
Bult voelt stevig aan en is weinig gevoelig, het is geen steek van een of ander beest. Als ik mijn paard belast wordt de bult groter om daarna weer wat af te nemen.

Afbeelding

a.s maandag gaan we er een scan van laten maken om nou eens beter te kijken wat dit kan zijn.

henkv

Re: Nog een: Wat is deze bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:30

De dierenarts kan er ook een zogenaamd aspiratie-biopt van nemen. Daarbij wordt met een injectienaald wat weefsel opgezogen en dit wordt naar een patholoog gestuurd. Binnen enkele dagen volgt de uitslag.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:35

he die mrie ik wist niet dat jij ook op bokt zat.Zoals je weet heft wdert ook ooit een bult op zijn rug gehad maar dat kwam doordat ze op haar zoutblok was gaan liggen.Maar dwert had er wel heel veel pijn aan.Ben benieuwd wat het maandag is,groetjes en tot maandag

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:37

Ik kan niet precies zien waar het zit. Maar ik denk aan een drukking? had een paard bij ons ook een ei van op zn rug.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:58

maar een drukking krijg je toch van het zadel ofzo.Deze bult zit achter het zadel,dat kun je idd niet goed zien op de foto.Maar ik weet dit toevallig omdat dit paard bij mij op stal staat.Daarom is het heel raar.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 20:52

Ja Randie, zoals dwert al zei, zit de bult waar de croupe begint, zo'n 10 cm achter het zadel. Een drukking is dus uitgesloten.

Een biopt is ook een goed idee, ja. Thanx