Gezonde extra kruiden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xZolox

Gezonde extra kruiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 17:29

Weten jullie nog gezonde extra kruiden voor de huid enz.?
Dat wordt mijn nieuwe verslaving denk ik zomaar, vind dat soot dingen leuk, haha.

Anoniem

Re: Gezonde extra kruiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 11:03

Brandnetel is bijv goed voor de huid (voor de stofwisseling en dus huid). Verder geef ik zelf Kruidenmelagne van Hoba Cultura (zit fenegriek, zeewier, brandnetel, tijm, rozenbottel, goudsbloem & nog een aantal kruiden in), mijn paardf reageert er erg goed op (beter in der vel, glanzende vacht)

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 11:30

De kruidenmelangse die Miirthe noemt is inderdaad fijn.
Verder kun je aparte kruiden voeren (alleen zeewier, fenegriek etc).
De paardendrogist (ja hoor, daar gaan we weer Haha! ) heeft een natuurmix, paarden zijn hier over het algemeen dol op.
Zitten kruiden in die paarden in de vrije natuur zouden eten.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:07

bij www.jordenshippo.nl kun je ook allemaal kruiden bestellen. wat nog leuker is, vind ik dan, om de natuur in te gaan om ze zelf te plukken voor je paard, maar daar gaat wat meer tijd in zitten. rozenbottel en zeewier groeit hier niet dus dat komt bij mij ook uit een pot Haha! maar zoals kleefkruid zie je hier volop, een natuurlijke sandclear. ik ben gek als ik daar geen gebruik van maak natuurlijk Ja

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 15:48

Pellie schreef:
bij www.jordenshippo.nl kun je ook allemaal kruiden bestellen. wat nog leuker is, vind ik dan, om de natuur in te gaan om ze zelf te plukken voor je paard, maar daar gaat wat meer tijd in zitten. rozenbottel en zeewier groeit hier niet dus dat komt bij mij ook uit een pot Haha! maar zoals kleefkruid zie je hier volop, een natuurlijke sandclear. ik ben gek als ik daar geen gebruik van maak natuurlijk Ja

Zelf in de natuur zitten is idd erg leuk, wil k wel eens doen.
Volgende vraag; Welke kruiden vind je waar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:48

Dat weet ik zo gauw niet. Ik weet ook niet hoe je ze mag voeren; moet je ze eerst koken, uitdrogen .. ?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 08:25

ik heb geen idee wat je waar in jou omgeving kan vinden NN. kleefkruid groeit voornamelijk rondom bosjes, bossen. paardenbloem, distel, fluitekruid en brandnetel moet niet zo moeilijk zijn, goudsbloem kun je zelf in je tuin laten groeien, en de bloemen, zaaddoosjes drogen, idem bij peterselie, rozebottel vind je vaak in gemeenteperkjes, en verder kun je bladeren/takken van berk, beuk, kastanje, eik, lijsterbes, wilg, els plukken. in principe kan alles vers gegeven worden maar gedroogd kan ook.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 19:08

haagwinde, braam en esdoorn Haha!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 07:34

De eik is erg giftig!!!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 23:30

welnee... pas als je er kruiwagens vol van voert dan wordt het giftig. en dan de eikels. Lachen