wit aan de onderkant van de hoef?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iranda

wit aan de onderkant van de hoef?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 16:57

Hoi allemaal,

gisteren met uitkrabben was ik verbaasd te zien dat de onderkant van de hoeven van beide paarden een beetje afgesleten leken, er waren stukken wit te zien (net als wanneer je te hard uitkrabt zeg maar). Waar kan dat van komen?
Sinds een week is een stuk wei opgehoogd met extra zand (het stuk waar ze over gaan als ze de schuilstal in gaan, waar nu ook hun water is), zou dat nieuwe zand te scherp zijn? En kan ik het dan vermengen met ander zand om het beter te maken, of iets eroverheen? Of zit ik in de verkeerde hoek te denken?

(hoefsmid is trouwens 2 weken terug geweest en komt over een paar weken weer, maar zo lang wil ik niet wachten)

8nnemiek

Re: wit aan de onderkant van de hoef?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:02

Lijkt mij geen probleem hoor Lachen
De hoef is van binnen zowiezo wit. Als er veel modder enzo op zit wordt dat donkerder, maar als het wit is, is het gewoon goed schoon volgens mij! Niks om je zorgen over te maken

Iranda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 17:14

Okee, dat klinkt geruststellend Lachen

Ik vraag me dan af waarom het zo spierwit is (heb het nog niet zo gezien nl). Is het dan afgesleten, of is het zo lang droog weer geweest dat ze gewoon superschoon zijn?

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:17

Ik dacht al, bij mij is die ook vaak wit heb ik dan altijd iets over het hoofd gezien?
Maar nee gelukkig maar..
Ik denk dat ze gewoon wit worden doordat er geen blubber meer is omdat het weinig geregend heeft.

lohengrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:17

ik denk dat het gewoon oud hoorn is dat loslaat onder de hoef en dat je dat er met de hoevenkrabber heel gemakkelijk afhaald...ik heb het bij meer paarden gezien en het is helemaal niet erg!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:31

Droog Zand schuurt de hoef schoon

Iranda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 17:34

owww dus het is niet erg dat het een beetje schuurt? dat is goed om te horen Lachen (ik zag al twee paarden met half uitgesleten hoeven voor me, *iek*)

Sifra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 19:23

Mijn oude leasepony had dat ook vaker maar dat is idd gewoon oud hoorn dat loslaat als je bv de hoeven schoonkrabt, dan schuur je met je hoevenkrabber langs de hoef en komt er (net zoals bij ons als je je nagels vijlt) wit los... Knipoog