veel bultjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leintje24

veel bultjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 15:25

mijn tinker heeft elk jaar wel wat bultjes op haar lijf, maar dit jaar vind ik het wel erger dan andere jaren. Het is net alsof ze heel veel gestoken is door vliegen, maar dat kan denk ik niet. Ook zijn de bultjes verschillend in grootte. Sommigen zijn best wel groot en zit er ook een dikke korst op. Ik heb echt geen idee wat dit kan zijn. Een allergische reactie op iets?? maar ja het voer is hetzelfde als van de winter, op het gras na, maar de wei is behoorlijk schraal.

En ze krijgt maar 1 halve schep muesli per dag bijgevoerd, dus dat kan het ook niet zijn, maar dat krijgt ze in de winter ook.

Ik zat zelf te denken aan zonne alergie, omdat het onder haar manen niet zit, maar aan de andere kant van de hasl is het ok niet zo erg eigenlijk.

Op de meeste bultjes zitten wel piepkleine korstjes.

Heeft iemadn een idee wat dit kan zijn?

groetjes Marjolein

Pytje

Re: veel bultjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 18:55

mn vorige paard kreeg bultjes overal als ze teveel eitwitten binnen kreeg (van bijv nat kuilgras enzo). gezien het gras zou dit misschien wel kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 10:01

Sluit mr by Pytje aan!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:01

mijn pony heeft ook altijd wel wat kleine bultjes (aalbessen grootte) met kleine korstjes erop.. ze zeijn er eventjes, verdwijnen dan weer en daarna zijn ze er weer. Ze komen altijd op vershillende plekken en meestal verschijnt na die bultjes een kale plek met een geel hars-achtige substantie. Had de DA gebeld: die zei dat het indd een allergische reactie kon zijn op steken van een beest, of bijv een plant waar ze in gerold/gelegen heeft. dat gele harsachtige spul is serum.
Ik hoefde me er geen zorgen over te maken zolang haar temperatuur normaal blijft. Ging deze omhoog zou er ergens een ontsteking zijn (logisch...) dus dan moest ik even bellen.