hij keek gewoon helder uit zijn ogen, heeft nog lekker gerold en gerend met merel, maar daarna begon het geroggel.
net op het moment dat de dierenarts die merel kwam opvoelen weg reed.
wij gelijk gebeld, want de dag ervoor heb ik nog lekker gereden en was er niets aan de hand.
hij hoeste zo hard dat er een vieze gelige smurrie uit zijn mond kwam.
het zag er niet uit als slijm oid wat je normaal ziet als een paard verkouden is.
heb er niet aan gedacht om een foto te maken op dat moment.
wij de dierenarts snel gebeld en hoe de beschrijving van ons was zei hij gelijk dat het een abces kon zijn, die hij vanwege een verwaarloosde luchtweginfectie heeft kunnen oplopen.
het zag er idd wel erg pusserig uit, dezelfde zooi die normaal uit een abces zou komen.
het hoesten hield daarna ook accuut op. hij zei dat ik moest temperaturen en als hij geen verhoging had kwam hij morgen, omdat hij merel weer moet opvoelen. gelukkig had hij een normale temperatuur en was weer helemaal de vent in de wei
maar iemand zoiets ooit gehad?? zoals ik al zei, willem heeft nooit gehoest, altijd goede kwaliteit hooi gehad. hij is in februari heel ziek geweest, toen had hij een koudje gevat, dat sloeg op zijn spieren, maar zelfs toen hoeste hij niet. hij heeft antibiotica gehad e.d en is beluisterd, misschien dat daar die infectie nog van is geweest?? of omdat hij op de vorige stal dag en nachtbuiten kon huppelen terwijl hij dat niet gewend is geweest?
hij heeft nooit geen kenmerken getoont van een infectie.. dus mocht dat daadwerkelijk de oorzaak zijn, dan sla ik mezelf wel voor mijn kop, ben zo voorzichtig met hem wat dat betreft, hij staat nooit zonder deken in de regen en dat soort dingen.
maar ja, tis gebeurd en wie weet hoe het loopt. wel weer toevallig 2 dagen voor mijn wedstrijd. ik hoop at hij gewoon kan starten, aangezien hij net ook als een gek door de wei scheurde en er geen kuchje meer kwam. maar ja, ons geluk zal dat wel niet mogen en dan is het wedstrijd nr 3 die ik kan afzeggen. heerst een vloek over ons