Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Waarom gebeurt dit soort dingen toch altijd als het weekend is

) dus 30 graden water is geen probleem. 
Freya_bokt schreef:Misschien kan je hem natmaken? Dat brengt verkoeling. Het is wel niet zo goed als hij echt spierbevangen is. De benen afspuiten kan nooit kwaad.
Ik vind het trouwens een beetje raar dat die eerste DA geen diagnose gesteld heeft. Een goeie arts kan toch ook zonder bloedonderzoek al een idee hebben van wat er scheelt? Dring maar een beetje aan bij die nieuwe DA zou ik zo zeggen. Het verschil tussen spier- en hoefbevangen moet hij ook zonder bloedtest wel kunnen zien lijkt mij zo.
Veel geluk en hou ons op de hoogte!

avanoort schreef:Licht spierbevangen...hmm dat is het absoluut noodzakelijk dat hij ingepoten wordt door een dierenarts.

djuno schreef:en dan nog wat...zet hem gewoon in het land.
En je maakt je ook vreselijk zorgen over spierbevangenheid...ook dat gaat over. ALS dat het al zou zijn voelt hij gewoon nu precies hetzelfde als wanneer jij enorme spierpijn hebt. Zijn spieren zijn verzuurd en dat moet he lichaam gewoon zelf oplossen en de afvalstoffen zelf afvoeren.
Aan droge hoeven doe je trouwens helemaal niks....het enige wat je kunt doen is een enorme modderpoel maken bij de drinkbak en hem daar in zetten zodat die hoeven lekker nat worden. Maar goed...met dit weer is dat zo weer droog

) en dan lekker op de zachte ondergrond met schaduw erbij en natuurlijke beweging...dus dat ga ik zo maar doen dan...