Hoi,
Ik zit met een probleem mijn paard heeft al ongeveer 2 en halve maand een dik been.
Het begon 2 en een halve maand geleden. Ik had behoorlijk getraint (hij was ook behoorlijk vervelend). De dag erna heb ik eigenlijk niet op het bee gelet dus ik weet niet of het toen al dik was. Hij stond die dag alleen los. De dag erna was zijn linker voorbeen dik en warm.
Ik heb het toen meerdere malen gekoelt, gestapt op het harden en s'nachts op stal gezet met een warmteklei bandage. De dag erna was het minder dik. Ik ben gaan stappen en koelen en het was weer helemaal dun, maar de zwelling kwam al snel terug.
Dus de DA laten komen. Die heeft gekeken, gevoelt, hem laten lopen en zijn pezen gescand.
Uitslag:
Geen peesblessure, maar een "verzwikte enkel". Overvulling van de sesam schede.
Dus vochtafdrijver/onstekingsremmer (injectie), metacam gehad en hij ging in een druk verband die ik met telkens vol moest spuiten met water, hierbij kreeg hij helemaal boxrust. Na 2 dagen werd dit vervangen door een droog drukverband, en daarbij stappen op het harde. Dit zou ik 2 weken moeten doen hooguit en dan zou ik rustig op mogen bouwen.
Zo gezegt zo gedaan, na 2 weken de DA weer gekeken en de buigproef gedaan. Ik had groen licht om weer te beginnen, maar, ik was nog wat onzeker dus heb nog wat langer gestapt.
Uiteindelijk toch aan de slag gegaan zodat het laatste beetje vocht en de afvalstoffen weg konden trekken en het wezel weer sterk werd.
Dit ging hardstikke goed tot mijn paard helemaal uit zijn dak ging (galloperen en bokken).
Het was weer dik dus ik liet de DA weer komen. Weer gekeken en buigproef en hij was iets gevoelig. Dus weer 1 a 2 weken gestapt. Daarna weer de DA laten kijken en buigproef gedaan. Hij was helemaal goed. Dus ik hem weer een weekje extra gestapt daarna heel voorzichtig opgebouwd.
Na 2 weken ging het nog goed en heb het met de DA doorgesproken. Ik mocht voorzichtig rechtoms wat galloperen. Dit doe ik nu 2 dagen en zijn been is weer dikker.
Ik weet mij gewoon geen raad meer!!! Wat kan dit zijn??? Wat moet ik hiermee nu???
Ik zit eraan te denken om naar de kliniek te gaan zodat het been binnenste buiten gekeerd kan worden. Want ik kan gewoon niet leven met deze onzekerheid!
Als ik dat zou doen watvoor onderzoeken zou ik dan allemaal moeten laten doen???
En wat is het kosten plaatje daar ongeveer van?
B.v.d.
groetjes Danielle