muscle build bij 3 jarige?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

muscle build bij 3 jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:36

zou dit wat zijn om aan mijn 3 jarige ruin te voeren?

Door het (voor hem) harde werken is hij wat schraal op de spieren en wil ik hem wat bijgeven.

Voedingssupplement voor de opbouw van spiermassa en sterke spieren.

Muscle Build
Pavo Muscle Build ondersteunt de spierontwikkeling en biedt belangrijke stoffen voor een toename van de spiermassa. Pavo MuscleBuild bevat actieve bestanddelen, zoals essentiële aminozuren, vitamine E, vitamine C en lecithine.

Spieropbouw en spiermassa
Verhoog het effect van uw training!
Door de juiste combinatie van aminozuren aan het voer toe te voegen kunt u het effect van intensieve training op de spieromvang en het uithoudingsvermogen van uw paard aanmerkelijk vergroten. Vooral jonge paarden kunnen voor de spieropbouw erg veel baat hebben bij de toevoeging van een hoog-geconcentreerd aminozuren supplement. Bij oudere paarden helpt de dagelijkse toediening van een optimaal aminozuren supplement om het verlies van spiermassa tijdens periodes van rust door ziekte of minder training te voorkomen.

De verhoogde toediening van aminozuren aan het voer draagt bij aan een betere spierfunctie, ook van paarden in lichte training. Een goede spierfunctie vermindert het risico op verzuring en het ontstaan van aandoeningen zoals tying up en spierbevangenheid. De aanvulling van een supplement met de juiste combinatie goedopneembare aminozuren is overigens ook een goede natuurlijke ondersteuning van paarden met zwakke spieren of snel-verkrampende spieren.

ElCamino

Re: muscle build bij 3 jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:41

Je paard is pas 3 !!!Je kunt je afvragen waarom hij schraal is... als je te veel vraagt aan een paard van 3 en hij kan het mentaal e fysiek niet verwerken dan krijg je dit ja.

Neem aan dat je er niet echt hard mee werkt, althans hoop ik voor hem / haar.
Het zijn nog jonge dieren die in ontwikkeling zijn. Met de juiste opbouw en training komen de spieren vanzelf. Ik vind het niet nodig om in een paard van pas 3 jaar al dit soort supplemente te stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:45

ik vind dat zelf eigenlijk ook niet, en ben het eigenlijk ook niet van plan, vind hem nog erg jong voor dit soort troepjes.

te hard werken doet hij zeker niet, hij gaat dagelijks lekker de wei op en loopt 3x pw onder het zadel en dan meestal lekker in het bos!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:10

Ik heb er geen probleem mee om een 3 jarige musclebuild of een dergelijk product te geven. Als ze beter in de spieren zitten heb je ook minder kans op blessures dus wat dat betreft is het alleen maar goed. Er zit alleen één hele grote maar aan en dat is dat alleen de spieren sterker worden en niet de banden en pezen. Je moet dus met zo'n paard extra voorzichtig doen omdat hij al heel wat lijkt maar dat voor een groot gedeelte nog niet is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:21

zijn heeft een onderhals en is op zijn billen (waar de spieren zitten) wat schraal.

Hij is nogal nieuwsgierig, ziet alles en liep in het begin constant rond te kijken. Nu gaat het rijden 100x beter en komt hij mooi door de hals.

ik dacht dat dit middel er bij zou kunnen helpen zijn spieren sterker te maken?

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:24

Geef hem gewoon de tijd... dat lijkt mij het beste.

mmaverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:29

Ik zou het paard tijd geven om zelf te groeien en voedingssupplementen eerst buiten beschouwing laten.
Goed voeren, ontwormen en nog niet te zwaar aan het werk zetten. Het kan best zijn dat het paard nu nog bezig is om in de hoogte te groeien en daarvoor al z'n reserves gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:33

Het voeren zelf zie ik niet gauw het probleem van, maar het gaat wel gepaard met goed flink trainen om ook daadwerkelijk dat resultaat van de spieropbouw te krijgen. Weet niet hoe lang je nu al rijdt, maar ik zal het eerst kijken hoe of wat je zelf spieren kan kweken, door middel van geleidelijk opbouwen, geef je paard de tijd; Hij is tenslotte nog jong! En eenmaal alweer een hele tijd bezig zou je altijd nog dat supplement kunnen voeren dan Lachen .

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:44

Ik vind personlijk dat je drie-jarige paarden nog zoveelmogelijk paard mag laten zijn, dit ligt natuurlijk er wel aan of het paard nog erg jong is in alles, of al een volwassen indruk geeft, qua bouw en gedrag.
Eeb driejarige kan sowieso al niet zoveel bespiering ok hebben als een 4- of 5-jarig paard, dat moet je er ook bij bedenken.
Ik vnd dat ej gewoon door moet gaan met hetgeen watje nu ook doet (veel buitenritten enz.) en dan komt hetvanzelf wel goed. Ik denk niet dat je een paard mnoet helpen spieren te krijgen dmv 'speciale'brokken (Waar ikzedlf ook niet veel in geloof, je betaald ten eerste erg veel gel uit voor zoiets, en als je paard nu al schraal is, komt dat eerder door groeien ed. dan doordat hij het moeilijk vind om spieren aan te maken).

(heb in je profiel gespiekt, wat heb jij een mooi paard te rijden zeg! Timeless bedoel ik.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 22:24

thanks voor jullie adviezen, dat vond ik zelf ook wel een beetje.

Hij wordt helemaal net zwaar gereden zo'n 3x in de week. aankomende zaterdag ga ik een week op kamp en daarna 3 dagen nog allerlei feesten en werken en dan krijg hij ook lekker vakantie en gaat hij alleen op zaterdag een uurtje mee naar buiten.

@ sammie 44. leuk dier he timeless Haha! ze staat overigens tekoop. Tong uitsteken

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:28

Haha.. KnipoogHeb er al twee, mis. derde er al bij, wordt een beetje te veel Haha!..! Maar succes met de verkoop Haha!Komt vast iemand op af die er verder mee wilt gaan in de sport:j.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 22:18

ik verkoop veel voedingssuplementen in de zaak waar ik werk.

bij jonge paarden vind ik echter wel dat ze eerst zelf hun spieren op moeten bouwen, je moet wel goed opletten wat betreft je trainigs opbouw.

bij een wat ouder paard wat na een lange tijd stil heeft gestaan vind ik het wel oke, daarbij werkt het vaak goed zeker ook tegen spierverzuiring.