iets te brave hengst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JeDe

iets te brave hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 16:17

Hallo. Ik heb een 3-jarige Gribaldi hengst, zijn moeder is een Landwind II B merrie. Ik ben begonnen met het zadelmak maken van deze hengst. Nu valt het me op dat hij nergens van onder de indruk raakt. En ik bedoel ook echt nergens van. Ik kan alles met hem doen, bijvoorbeeld staart en manen insprayen, vliegenspray op zijn hele lijf spuiten, het zadel op zijn rug leggen(niet voorzichtig). Hij knippert niet eens met zijn ogen, bij wijze van spreken. Ook met het longeren blijft hij braaf de rondjes lopen en doet alsof hij het al jaren kent. Gisteravond ben ik voor het eerst over het zadel gaan hangen, en hij werd er niet heet of koud van. Hij eet goed, en ook zijn vacht ziet er mooi glanzend uit. Hij maakt geen zieke indruk, maar ik maak me wel een beetje ongerust. Heb ik gewoon een héél braaf paard, of is er iets mis met hem? Ik weet dat Gribali goede karakters vererft, en ook de moeder van mijn hengst is superbraaf, maar ik vind dit een tikkeltje ongewoon...
Wat kan ik doen om een afwijking of medisch probleem op te sporen/uit te sluiten?

Juweel

Re: iets te brave hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:40

@ JeDe

Waarom al die ongerustheid? Hij laat je zien dat hij goed in zijn vel zit en dat hij open staat voor allerlei nieuwe dingen. Super toch?
Geniet ervan.......

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:45

inderdaad geniet ervan!! lijkt me echt superpaardje Haha!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:03

het is gewoon een brave hengst! lijkt me sterk dat er iets medisch achter zit!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:56

Heerlijk zo'n paard! Hoeft niet zo te blijven, dus geniet er maar van!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:03

Natuurlijk kan je ervan genieten, is ook erg leuk. Maar ik ken ook veel paarden die te doods zijn. Als hij de neiging heeft om wat apatisch te reageren, sloom oogt en weinig reageert, zou ik hem misschien toch voor de zekerheid even laten checken. Te braaf is voor een KWPN-er meestal geen goed teken.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:44

heleenxx schreef:
Natuurlijk kan je ervan genieten, is ook erg leuk. Maar ik ken ook veel paarden die te doods zijn. Als hij de neiging heeft om wat apatisch te reageren, sloom oogt en weinig reageert, zou ik hem misschien toch voor de zekerheid even laten checken. Te braaf is voor een KWPN-er meestal geen goed teken.

Misschien is ie erg onder de indruk van de aandacht ineens?

(ik weet natuurlijk niet hoeveel er met hem is gedaan in die andere levenjaren)

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 17:16

Er zijnn een heleboel paarden die in het begin met zadelmak maken zo ondersteboven zijn van alles dat ze het gewoon toelaten. Het feit dat hij hengst is hoeft op zich niet veel te betekenen, veel van de braafste paarden die ik gereden heb waren hengst. Meestal komen de praatjes vanzelf na een tijdje Haha! . Als je paard er verder goed uitziet, mooi in zn vacht zit en goed eet zou ik me niet al te veel zorgen maken.

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:03

Wij hadden ook zo'n suffe Gribaldi staan, totdat er iemand ging zitten.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:46

Hmm.. Als ie gewoon goed uit de ogen kijkt en geen doffe vacht heeft, is er niets aan de hand. Gewoon genieten ervan zolang dat nog kan met een hengst. Ik kende er een en die was ook zo lief en alles, maar ineens van de een op de andere dag was het een ontzettende hengst geworden en moest ie direct gecastreerd worden.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 21:39

Gribaldi goede karakters ? Hm.......ik hoor van de dressuurruiters andere verhalen.
Wees blij dat hij zo braaf is, is alleen maar een voordeel. Het karakter is al 75% van je winstpunten.

Hengsten kunnen ook wat luier zijn in het werk.
Misschien heb je wel een koude gribaldi.......

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:20

Ik ga persoonlijk liever op eentje zitten die zich heel druk heeft gemaakt bij het zadelmak maken en de dingen eromheen, dan die zich zo rustig houdt. Stilte voor de storm noem ik dat, en meestal komt het voort uit dominantie, ze zijn nogal vol van zichzelf!

Maar dat hoeft bij jou niet zo te zijn, leuk dat je zo'n fijn beest lijkt te hebben!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 20:45

Hihi, die van mij was met zadelmak maken een echte rodeo stier en nu met zijn 8 jaar en nog hengst, een heerlijk makkelijk dier!
Ik ben er zoooo blij mee, zulke makkelijke hengsten vind je echt niet makkelijk.
Deze is natuurlijk nog jong en het valt nog maar af te wachten of het zo blijft maar ik zou er lekker van genieten als ik jou was!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:22

ik heb er twee die net zo zijn. fijne ervaringen met mensen, een goede vertrouwensband en dergelijken doen wonderen hoor! ik zou met er niet druk om maken, maar juist blij mee zijn!

Myrte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 16:22

leker van genieten toch! Haha!
of wil je dat hij je naar de maan slaat?

yostrasammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:05

reageert ook niet op een merrie als die hengstig is