weven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vlooiebaal

weven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 15:43

Omdat de zoekfunktie het niet doet stel ik maar een vraagje.
Heb zaterdag een paard opgehaald een beestje van 5 jaar die nog nooit alleen in een stal heeft gestaan,ze stond altijd met een vriendje op stal, ook kwam ze veel buiten.Nu heb ik haar alleen in een stal staan, wel met paarden naast haar ,en tegenover haar. Maar nu heb ik haar maandag betrapt op weven, ook gisteren was het raak. Ik zet haar iedere dag zeker een uur buiten en heb haar gisteren licht aan het werk gezet,de eerste keer werd ze helemaal gek en bleef ze heen en weer rennen, nu staat ze rustig. Vandaag heeft niemand en ik ook nog niets gezien. Mijn vraag is kan dit tijdelijke stress zijn en vanzelf ophouden, of gaat dit een terugkerend probleem worden. Ik heb een koopcontract dus ze kan nu nog terug, maar als het iets tijdelijks is wel weer zonde.
Alvast bedankt voor julie reacties.

Ils_K

Re: weven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:20

ik rijd op een paard die het nooit deed, hij was manege paard.
nu weeft ie wel op stal, teveel energie
als ik heb gereden of hij is buiten, of buiten geweest dan doet ie het niet meer.

ik weet niet of dit tijdelijk is, zal ff een weekje afwachten
en haar veel naar buiten doen enz.

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:11

Het zou een vervelende stalondeugd kunnen worden. Om dit te voorkomen zou ik voor zoveel mogelijk afleiding zorgen in de stal. Dit kan dmv een voerbal geven, extra hooi, een speelbal, spiegel. Meestal is weven een vorm van verveling dus voorkom dat zij/hij zich gaat vervelen en als je de mogelijkheid hebt zou ik hem/haar veel buiten zetten. Je kan ook een weefrek plaatsen in de stalopening zodat er niet meer geweeft kan worden. succes ermee.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:22

Het is een teken van stress door een te plotse verandering van omgeving of werk, ofwel een teken van verveling. Zoals gezegd meer afleiding geven in de stal, meer op de wei, gaan wandelen...Bedenk ook dat paarden zeer harde kuddedieren zijn, ze hebben echt nood aan een partner.