Wond dicht, nog steeds vocht.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gimli_

Wond dicht, nog steeds vocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 19:41

Mijn paard heeft dus eind april/begin mei een vleeswond achter aan de kogel opgelopen.
De wond is inmiddels dicht, hij heeft nergens last van (ook nooit gehad eigenlijk) en het ziet er, op een blijvende verdikking achter op de kogel na, allemaal netjes uit.
De DA zei, dat het vocht dat nog rond de kogel zat, na verloop van tijd vanzelf zou verdwijnen.
Nu heeft Gimli nog steeds een dikkere kogel als ik hem van stal haal.
Na 5 minuten beweging is de kogel weer 'normaal'.
Ik zie ook aan zijn been of hij 's ochtends op de wei is geweest of niet.

Gimli heeft nergens last van, ik vroeg me alleen af of het altijd zo lang duurt voordat het vocht er helemaal uit is.
Ik heb een stalgenoot met een paard, dat in bepaalde periodes één been heeft waar vocht in zit.
Na beweging is dit weer over, hij heeft het paard laten nakijken en volgens de DA was hier verder niets aan te doen.

Mijn vraag dus: Is het normaal dat dit zo lang duurt?

Pannie

Re: Wond dicht, nog steeds vocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:26

Mijn pony heeft ook altijd 1 dikker beentje als ik dr van stal haal. en idd na 5 minuutjes is het weg. Geloof niet dat je je daar veel zorgen over moet maken..

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:16

Hmmm en spuit je het ook nog af? Kan zijn dat de plek gevoelig blijft en er gauw vochtophoping komt..Dan zou tijdens afspuiten zwelling moeten afnemen. Als dit echter niet zo is, lijkt me toch niet goed blijkbaar kan het vocht niet weg...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 08:40

Die van mij had het met 1 achterbeen, dat noemde ze een stalbeen. Als er eenmaal ocht in heeft gezeten is het zodra ze stil staan weer mogelijk om vocht in te komen. Bij mijn merrie duurde het een half uurtje voordat het been weer slank was, maar ze had er helemaal geen last van.