zoals de titel al zegt, mijn paard heeft een lichte scheve hoef. Hij loopt met 1 voetje wat naar buiten. Dit is nog niet zo een erg probleem. maar mijn vorige hoefsmid, heeft altijd tegen mij gezegd dat ik mijn paard maar niet moest beslaan. Aangezien hij zo een goede sterke hoeven heeft. Heeft ie ook er zit nooit een scheur of iets in. En zodra je hoefijzers hebt. Word de hoef steeds slechter als je daarna de ijzers ervan af haalt. eenmaal ijzers ben je eigenlijk genoodzaakt altijd ijzers te dragen. Mijn nieuwe hoefsmid ( oude ging evrhuizen) zegt dta hij een ijzer er onder wil zette omdat lichte scheven eruit te krijgen. Nu zit ik dus een beetje met het dillema wel of niet.
De nadelen zijn dat de kosten erg duur zijn voor te beslaan (ik moet het zelf betalen) en dat ik dan genoodzaakt ben altijd ijzers te nemen, en dat ze hoeven slechter worden. Ook heb ik gehoord dat je een ouder paard toch niet meer kunt herstellen van zoiets (weer van een andere hoefsmid gehoord) dat je alleen een jong paard op die manier recht kan zetten.
De overstap ( het scheve dus) is echt maar licht en hij heeft er geen last van met bewegen.
Wat denken jullie ...beslaan of niet?