Kwam dik van de handelaar, werd mager bij de nieuwe eigenaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sasqiua

Kwam dik van de handelaar, werd mager bij de nieuwe eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 10:30

Ongeveer een jaar geleden heeft een meisje dat toen bij mij op de manege reed 3 pony's van haar oom gehad. Waar onder een rank New Forest achtig typje. Ze kwam lekker vol van de handelaar, en was mooi om te zien. Na enige tijd werd zij mager, terwijl ze(ik denk van wel) genoeg te eten kreeg. Ze stond dag en nacht op het land, maar werd alleen maar magerder. Het baasje deed er niet veel aan om haar dikker te maken, dus ook een tandards of DA er bij om haar beter te maken. Zij legde daarintegen de schuld bij de handelaar, dat die haar gedrogeerd had. Nou vond ik niet dat de pony op een voedzaam land stond. De pony stond namelijk op een veen landje, met hier en daar een Jacobs kruid plantje. Ze werd wel hoefbevangen, maar bleef mager.

Weet een van jullie misschien wat dit is geweest?

De andere 2 pony's die zij nog had, waren 2 shetland achtige beestjes, ook die waren niet erg dik, maar wel kern gezond en niet mager.

sammie_44

Re: Kwam dik van de handelaar, werd mager bij de nieuwe eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:11

Mis. wormen? Dit beestje is iig niet goed, als het wel hoefbevangen wordt en niet dik wordt. Deze moet nodig nagekeken worden, want het moet niet alleen aan het land liggen, behalve als ze natuurlijk niets aan het beestje deden en hem lieten verhongeren.

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 11:22

Verder weet ik er ook niet veel van, wel dat ze nu een andere eigenaar heeft, wel is nagekeken, maar nog steeds dun is. Ze is wel altijd een vrolijk, en levenslustig paardje geweest in zoverre ik weet.. Lachen Ze had ook bronchitis gehad, kan dat er iets mee temaken hebben?

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:46

Oh, het gaat dus weer goed met het paardje? Vast niets aan de hand, helemala niet als hij vrloijk en levenslustig is.
Mijn paard is ook niet dik, en zal dat ook niet worden. Ze is verder goed gezond. Sommige paarden hebben geen aanleg dik te worden.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:32

Is het paardje te mager? Ik snap het verhaal niet zo Bloos

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:42

Als een paard in conditie terugvalt, en je geen zicht hebt of invloed hebt op het eten wat ze krijgt, zou ik eerst de eigenaar even aanspreken voordat je iets open en bloot op het internet zet.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:52

Hoe zo open en bloot. Er worden geen namen of locaties genoemd, dus niemand weet over wie dit gaat. Misschien wil de TS eerst wel wat meningen peilen van mede bokkers (gezien haar leeftijd kan ik me daar wel wat bij voorstellen).

Maar hoe dan ook je verhaal is wel wat warig.
Heeft het beestje nu wederom een nieuwe eigenaar of is de pony nog steeds bij dezelfde nadat ze door de handelaar is verkocht??

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 10:29

Ze heeft nu wel een nieuwe eigenaar.. het gaat wel iets beter maar ze is nog steeds aan de magere kant..

En ik vind het ook niet open en blood.. ik noem geen namen.. geen plaatsen..geen..?
Ik wilde inderdaat gewoon wat meer weten, zodat ik misschien kan helpen, dat is toch niet zo erg?!

cointreau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 18:18

Heeft 't paardje 'n dikke buik? Als je de ribben langs de flanken ziet, maar toch een dikke buik, duidt dat vaak op bloedwormen.
Een vriendin van me had ook zo'n paard van een handelaar gekocht

Sifra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 19:32

Ik denk idd ook wormen maar ik heb toch echt gehoord dat ze van Jacobskruid binnen 24 uur dood zijn. Laat het meisje niet eens een dierenarts komen oid? Miss kan ze ook eens contact opnemen met de handelaar?