gizmo inslapen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

summer

gizmo inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 19:47

Ik heb van de week te horen gekregen dat Gizmo niet meer te genezen is. Sinds mei vorig jaar ga ik elke 6 weken naar de DA voor foto's en gips om de hoeven. Er is toen hoefbevangenheid geconstateerd. In febr. is ze "beter" verklaard. Nu ging ik alleen nog elke 6 weken naar hun HS. In april zijn er nog foto's gemaakt en toen bleek dat de losse wand bijna helemaal weg was. Maar van de week liep ze licht kreupel. Er zijn toen foto's gemaakt en nu blijkt dat haar hele hoefwand heeft losgelaten en dat haar hoefbeen nog verder is gekanteld. Ik besloten om haar dinsdag te laten inslapen. Ze staat nu lekker in de wei, want daar mocht ze niet meer in staan. Alleen ben ik bang dat als ik langer wacht dat haar hoefbeen door de zool zal gaan en dat wil ik niet laten gebeuren. Ze krijgt zware medicijnen. Alleen het moeilijke van dit middel is wel dat je nu niet ziet dat ze ziek is. Daarom is de beslissing nog moeilijker. Mijn hart zou graag willen dat ik nog een paar weken verder probeer, maar mijn verstand zegt dat ik niet het risico moet nemen en dat ik haar op een dag vind met een doorboorde zool. En dat zal ik mezelf nooit vergeven.
Ik wilde even mijn verhaal kwijt. Ik weet dat velen net als mij deze situatie kennen. Wanneer is het einde, wanneer moet je de beslissing nemen. Dit is echt moeilijk. Ik heb haar bijna twaalf jaar. Ik heb haar vanaf dat ze 5 maanden oud was. En als ze dan buiten loopt en af en toe een sprint je neemt dan denk ik die pony is toch niet ziek. Maar schijn bedriegt. De pijnstillers werken goed, maar als ze die niet kreeg dan liep ze wel met erge pijn. Het is echt rot deze beslissing te nemen hoor om je maatje te laten inslapen. Je telt de uren.
Gizmo ik hoop dat je deze dagen nog wat mag genieten van je vrijheid in de wei samen met je maatjes.
Yvette

prii

Re: gizmo inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:57

Aaah wat erg.
Maar je neemt een juiste beslissing, het doet pijn, maar wat je zelf zegt, als je haar op een dag vind in de wei met dr hoefbeen door de zool wil je haar niet aan doen.
Heel veel sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:01

Wat vreselijk zeg! Maar goed van je dat je de beslissing durft te nemen. Heel veel sterkte! Ach gut

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:06

He wat naar voor je Ach gut

VErder ga ik even temmen, want dit topic heeft een beter plekje op IM

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:08

olympia; het is nog geen IM he?

wat een dappere beslissing zeg! dit getuigt ervan dat jij een goede en liefdevolle baas bent.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:19

summer heel veel sterkte. Dit topic mag hier staan hoor.

summer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 20:26

Sorry wist niet dat er ook IM bestond. Ik kijk altijd alleen medisch, omdat ik altijd wel wat heb met mijn paarden en dat ik dan ook advies van mijn kant kan geven. Als het van de week achter de rug is dan zal ik eens naar IM gaan. Nu lijkt mij dat maar niks, dan moet ik alleen maar nog meer huilen.
yvette

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:37

Hmm ik heb toch getemd, omdat je topic daar hoort, maar goed, dan kan je als je wilt gewoon even bij view your posts recht bovenin kijken of je nog reactie hebt..

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:47

Heel veel sterkte met je beslissing. Het blijft naar, vooral als je paard nu gewoon goed lijkt te zijn. Een jaar geleden moest mijn verzorgpaard ingeslapen worden vanwege hoefbevangenheid. Maar die verging echt van de pijn, ondanks de pijnstillers, dus de beslissing was snel en 'makkelijk' gemaakt en achteraf weet ik nog steeds dat dat de juiste keuze was voor hem.
Heel veel sterkte dinsdag..