Vochtbult-leegloop-operatie !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SheMellon

Vochtbult-leegloop-operatie !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 19:34

Hehe..jahh want leeglopen deed die bult wel ! Volgens de v.a zat er wel ongeveer 3 á 5 liter in Wow!
Afgelopen donderdag was het eindelijk dan zo ver. Die vochtbult werd weg gehaald.
De bult had hij te danken aan zijn hengsten spelletjes. Dus eigen schuld dikke bult..letterlijk Haha!
Goed ik zal jullie eens laten zien wat voor bult het was. Jullie zullen me dankbaar zijn dat ik die de enorme plas bloed op de foto heb gezet Knipoog

De bult in de weide nog ! Jaja het waait zo erg Haha!
Afbeelding
De bult in de kliniek.
Afbeelding
Een zeldzaam moment, Youri in alle rust Knipoog Zwaar onder sedatie dus Haha!
Afbeelding
En lekprikken maar !
Afbeelding
De klontjes er handmatig uitpeuteren.
Afbeelding
Mooi verbandje erom heen. Die youri zorgvuldig dezelfde dag samen met hechtingen weer verwijderde.
Afbeelding
Nah Youri..daar sta je dan..
Afbeelding
Wat vind je er nou eigenlijk allemaal van ?
Afbeelding

De bult ziet er nu gewoon netjes uit.Ondanks zijn gepeuter dus Knipoog
Het is nog wat gezwollen en er zit nog een heel klein beetje vocht in maar de huid is gelukkig weer verkleefd. Want de v.a was bang dat hij een hangzak zou houden als het niet ging verkleven.
Hij moet nog even blijven op de kliniek maar hopelijk mag hij snel weer terug naar stal.

Anya

Re: Vochtbult-leegloop-operatie !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:22

Mijn paard heeft ook zo'n voetbal gehad. Op de bil. Zij mocht naar huis. Moest spoelen met zoutoplossing. Na twee weken zag het er al heel mooi uit. Uiteindelijk is het keurig recht en strakgetrokken. Ze heeft alleen aan de zijkant een los flapje huid zitten (huid was natuurlijk wat opgerekt)

succes!

dierfysio

Re: Vochtbult-leegloop-operatie !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:50

ja, vies gezicht is dat, he, hoeveel eruit komt. Tong uitsteken
maar goed dat je het hebt laten doen.
als hij het verband eraf kluift: anti-verenpik spray erop (voor kippen, stinkt -en klaarblijkelijk 'smaakt'- vreselijk; dan blijven ze er GRAAG af! mijn oude vp had een beenoperatie gehad en zat (ondanks halsrek) aan z'n verband. dit hielp prima, gna, gna Knipoog

beterschap met je paardje verder!