Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Tulandro schreef:Heb je hem ook op het harde aan de longeerlijn gehad, hoe liep hij?
mira_01 schreef:hoe loopt hij als je met hem rechtuit gaat?
Tulandro schreef:Dat is inderdaad gevaarlijk met dit regenachtige weer, probeer het even te doen als het weer droog is, op het harde in de volte kun je meestal alles zien.
Sizzle schreef:. Mijn advies dus: dierenarts voor direct herstel en dan naar de osteopaat.
Tieme schreef:bij mijn paard is het niet alleen z'n bekken maar ook dat hij z'n buikspieren niet (goed) gebruikt. hierdoor wordt het probleem nog eens verergerd.
Jippie schreef:Het is ook de taak van de ruiter om het paard zijn rug goed te laten gebruiken, de buikspieren aan te laten spannen waardoor het paard met meer kracht gaat bewegen. Er is geen paard in de wereld dat zo maar voor de fun zijn lichaam goed gebruikt en daarbij de juiste spieren aanspant. Dat is nu het stukje dressuur en africhten waar de ruiter verantwoordelijk voor is.
Jippie schreef:Misschien zou je ook eens kritisch moeten kijken naar je eigen rijkunsten en de begeleiding die je daar in krijgt. Een paard dat bewegingskreupel is zou ik persoonlijk nooit over het harde laten stappen
dierfysio schreef:@Jippie: waarom een bewegingskreupel paard niet over het harde laten stappen? beter over het harde, dan door zachte bodem, want dat kost ze meer moeite.
dus ik zie niet in waarom je niet op harde bodem zou mogen stappen (zowel voor belastings- als bewegingskreupel), tenzij ze echt op 3 benen lopen.

vast goedbedoeld, maar stel dat er wat met de rug is om maar eens iets te noemen, dan kan dat toch fors verergeren van trekken. bovendien is het paard van TS kreupel, en kreupele paarden horen niet te werken, wat voor werk dan ook.
is net gekocht door hun en ze hebben maar een weekje kunnen rijden en toen begon dat slepen. toen heeft ie ook nog een trap tegen z'n voorbeen gehad (dat is gleukkig over) en ook nog mok.. echt zo'n pech hebben ze. Cowgirl schreef:Misschien is het wat je paard voor een wagen te zetten.
Dat is onbelast werk en je paard krijgt er buikspieren van. De buik van mijn fjord was in 5 weken tijd(tijdens het beleren) geheel strak getrokken.
Ik zou dit eens overleggen met de DA.
dierfysio schreef:kreupele paarden horen niet te werken, wat voor werk dan ook.
Wat dacht je van spierversterkende en/of coordinatieve training...
er staat ook OFFTOPIC boven. ik reageerde op jouw stelling dat kreupele paarden niet mogen werken, op wat voor manier dan ook (dus niet specifiek in dit geval) 
. gelukkig (nog) niet op het sesambeentje. hierna is er ook nog een echo gemaakt van de kogel om te kijken in welke mate hij artrose had. het viel volgens de dierenarts nog wel mee. wel zat er ook wat zwelling om heen.