Kreupel paard, spieren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jits

Kreupel paard, spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 20:12

Vorige week heb ik (wegens tijdgebrek) 5 dagen niet gereden, wel beweging gegeven aan de longe. Vorig weekend ben ik rustig weer begonnen met rijden. Dinsdagavond heb ik les gehad en woensdag heeft hij in de stapmolen gestaan (en hij staat elke dag in de wei). Donderdagavond heb ik weer les gehad. Gisteravond (vrijdag) ging ik longeren. In de stap was er niets aan de hand, maar in de draf liep hij linksachter flink kreupel. Het been is niet warm en/of dik. Vandaag heb ik met hem aan de hand op het harde gestapt. Hij stapt gewoon flink door, maar in de draf liep hij weer kreupel. Wat kan dit zijn? Zou het iets te maken hebben met de rustperiode? Als het morgen niet beter is bel ik maandag de DA, maar misschien heeft iemand een idee. En kan ik nu beter wel of niet met hem stappen?

Jits

Re: Kreupel paard, spieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 10:56

Niemand?

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 11:38

Misschien heeft hij zich verstapt of in de wei gek gedaan en misschien iets verrekt, geef het een paar dagen rust is het niet beter bel dan de DA die kan meer zien .. Ik denk dat je DA ook wel zegt dat je eerst nog een paar dagen aan moet kijken is het nog niet verbeterd is het misschien verstandig om er indd een da bij te halen.
sowieso zou ik wel met hem stappen, Het verbeterd de bloedsomloop van het been en misschien is het niet warm of dik toch voor de zekerheid het beentje koelen kan namelijk nooit kwaad.
Laat me weten hoe het verder met hem gaat
Sterkte!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:08

tsja, dat kan vanalles zijn. spierstijfheid heb je meestal niet aan 1 been. dus da's raar. hij kan een hoefzweer hebben, peesprobleem (alleen wordt dan 't been vaak wel dik), verdraaid hebben, vast gelegen in stal, ehhhh... kan nog wel even doorgaan.
als het niet dik/warm/pijnlijk is, kun je wel stappen (aan de hand als hij braaf is) tot de DA geweest is. als hij echt op 3 benen loopt lekker laten staan. maar dan zou ik niet tot morgen wachten met bellen ook.
sterkte, hoop dat 't meevalt!
laat je ons hier nog even weten wat het nou was??

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 20:01

Bedankt voor jullie reacties. Vandaag weer met hem gestapt, het lijkt iets minder geworden te zijn, maar nog wel duidelijk kreupel. Ik kijk het idd nog even aan.