Steeds onregelmatig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mleen

Steeds onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 17:03

Hey ik moet dit even kwijt want zit er eigenlijk best wel mee... Maar mijn verzorgpony rijd ik nu een jaar intensief... Hiervoor werd ze haast niet gereden. Maar sinds een maand of 4 loopt ze dan weer 2 3 week regelmatig en dan is ze weer een dag of 2 onregelmatig. Dit schiet de hele tijd heen en weer. En vandaag had ik dan les. Het was weer een week of 2 goed gegaan en donderdag begon ze weer. Haar meteen terug gebracht naar stal en haar been gekoeld. Gister kon ik niet naar haar toe vanwege mijn stage. Dus toen ik vanmorgen les zou hebben leek alles goed toen ik naar de bak liep. Met stappen was ook alles nog goed. Maar toen ik aandraafde was het op de linkerhand mis. Rechtsom haast niks te zien ook niet helemaal lekker maar links om echt heel erg duidelijk. Nu staat ze de laatste dagen ook heel beroerd op haar hoefjes maar woensdag komt de hoefsmid. Ik heb nu dus ook het advies gekregen haar tot woensdag te laten staan en daarna weer te kijken als het dan nog niet goed is zit het in de schouder want daar komt het volgens mijn instructriese weg. Ik vind dit echt kloten en heb eigenlijk niet echt een idee wat het kan zijn. Herkent iemand dit? Zoja wat is er toen bij jullie aan gedaan of wie heeft een idee wat dit kan zijn?

ALvast heel erg bedankt voor de eventuele tips.
Groetjes Marleen

Mleen

Re: Steeds onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 20:23

Niemand een idee?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:16

dat kan vanalles zijn.
schouderproblemen komen niet zo heel vaak voor: dikke kans dat het dus iets anders is!
dus er zit maar 1 ding op: de DA bellen en pony goed orthopedisch laten onderzoeken.

en misschien overbodig: even niet rijden op een kreupele/onregelmatige pony natuurlijk!

succes hoor!

layspays

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:03

Dit heb ik ook gehad met mijn eigen paard. Je zegt dat je paard voordat jij er op ging rijden nauwelijks werd gereden. Kreeg ze verder wel beweging? Voordat ik mijn paard kocht heeft ze 3 tot 4 jaar stil gestaan. Toen ik alles weer ging opbouwen was mijn paard ook om de zoveel tijd kreupel, gewoon omdat haar spieren de inspanning niet aankonden. Met heel veel geduld is dit gelukkig weer goedgekomen... Ik zou rustig aan doen en alles goed opbouwen..

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:17

het kan idd van alles zijn.. ik heb het met mijn paard ook gehad.
zo heb ik eigenlijk wel een jaar gesukkeld met hem, uiteindelijk bleek hij scheven bekken te hebben lastvan rug enz..
laat er een keer iemand naar kijken. kijk je zadel na kijk of ie zo ook loopt op de wei of bij het langeren. of je pony in het begin erg stijf loopt enz.
iemand naar laten kijken is denk ik de beste oplossing.

succes

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 09:10

Ik rijd haar nu sowieso niet meer. En voor mij heeft ze nooit wat hoeven doen. Maar het is net ik rijd nu al een jaar op haar en al die tijd net zo intensief als dat ik nu bezig ben. Dus ik vind het beetje raar dat het zo ineens gekomen is. Maar woensdag komt de hoefsmid dus ik moet sowieso tot dan wachten en dan zouden we gaan kijken hoe ze loopt en als ze nog niet goed loopt moet ze naar de DA...

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:16

Ik heb geen idee wat het is, ik ben geen dierenarts. Maar doorrijden moet je sowieso niet doen, dit maakthet alleen maar erger. Het beste is het beestje voor een paar week op het land te zetten, zodat 'het' genezen kan. Op stal is vaak funest.

charlotte1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:25

Ik had dit ook met mijn pony. De veearts is een paar x geweest en die zei dat het in de rug zat. Toen heeft ze een poeder gehad en toen ging het weer goed, maar na een tijdje begon het weer. Toen heb ik toch maar foto's laten maken en dat was allemaal goed gelukkig. Ook is de hoefsmit diverse keren geweest en die kon ook niks vinden. Uiteindelijk zijn we erachter gekomen dat het in de mond zat. Heb toen de tandarts laten komen en ja hoor, ze had een knobbel op de kies en dat was nogal pijnlijk met het bit. Ook had ze haken maar volgens de tandarts had ze daar geen last van. Succes verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 20:31

Zondr oordeel van een DA kun j ehier niets zinnigs over zeggen. Het kan van alles zijn van HKO tot teugelkreupel.

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 10:24

De hoefsmid denkt dat het is dat ze of ergens vast zit, zadel niet goed ligt of dat ze teugelkreupel is. Heb haar gister even beetje licht gelongeerd enzo... en dan loopt ze ook niet echt lekker. Maar de hoefsmid zegt ook als ze echt wat in haar schouder had kon hij haar beentje niet zo heen en weer doen voor het bekappen... *zo naar voren en naar achter enzo*Dus nog even afwachten...

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 15:57

da's fijn dat de smid even gekeken heeft, maar een smid is geen dierenarts natuurlijk.
ik begrijp dat die er nog niet bij geweest is? er je pony is al een dikke week kreupel? hoe lang ga je nog wachten dan?? Boos!

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:02

[quote="Mleen"]
De hoefsmid denkt dat het is dat ze of ergens vast zit, zadel niet goed ligt of dat ze teugelkreupel is.quote]
Als ze aan de longe ook niet goed loopt kun je 'teugelkreupelheid' al uitsluiten. Even rustig aan doen kan geen kwaad, maar houdt er rekening mee dat in het geval van 'vast zitten' en/of een zadel dat niet goed ligt, de klachten terug zullen komen zodra je de training hervat. Let op dat je niet te lang blijft 'doorsukkelen', je kunt beter goed laten uitzoeken waar de klachten vandaan komen....

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 17:22

Ze liep gister weer goed... Af en toe nog weel beetje trekken dus wou vandaag even rustig paar rondjes stappen (als ik erop zit) kijken hoe ze dan loopt en het dan weer rustig aan opbouwen...

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:36

Ik zou een kreupelheidsonderzoek laten doen omdat het totaal al 4 maanden duurt.

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 17:18

Het is nu weer goed... Een vriendin gaat haar van de week even rijden wegens mijn herstel na operatie... dus kan ik het zelf ook eens van de zijlijn bekijken hoe ze nou loopt...

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 17:22

Saar heeft ook een heel jaar zo gelopen, dan weer goed, dan weer kreupel. De dierenarts is geweest en veel duidelijkheid daarvan kreeg ik ook niet, iig dat dat ze hoefbevangen was geweest, en dit was over oid Verward Ik heb haar 3 maanden op de wei laten staan zonder iets met d'r te doen, alleen wandelen/ poetsen enz. en nu loopt ze eindelijk weer zuiver zonder pijn oid Lachen