help ziek paard 3 1/2 uur in de trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

help ziek paard 3 1/2 uur in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 11:51

Hallo ik weet niet of dit hier goed staat maar over 2 weken ga ik op vakantie, mijn plan was om mijn paard mee te nemen maar die is ziek.Hij heeft leverbot en dat houd in dat hij erg moe is enzo, ik weet niet of hij over 2 weken sterk genoeg is om zo,n lange rit vol te houden.Maandag komt de veearts en aan haar ga ik het ook vragen, maar hij staat nu op stal en ik wil hem niet thuis laten zonder toezicht ik ga namelijk 6 weken weg. Als ik hem in een wei zet kan dat alleen maar 1 of 2 plaatsen verderop, en ik zet hem niet in een wei zonder dat er een bekende naar hem gaat kijken zo nu en dan.Ik zou ook niemand weten hoor,ik kan onderweg ook geen tussen stop maken om de volgende dag weer verder te rijden.Wie weet er raad of heeft tips ik maak me er best druk om.

Armaris

Re: help ziek paard 3 1/2 uur in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 13:05

Ik zou toch als ik jou was eens kijken of er echt geen plekje is waar hij kan staan.
Een trailerrit is zeer stresserend voor het paard en zeker voor een ziek paard

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:03

Ik zou toch echt zorgen dat hij thuis in het weiland kan blijven en dat er iemand is die er iedere dag even heen gaat. Heb je geen vriendinnen die ook paarden verzorgen? Weet je instructrice niemand? Kan je niet een verzorger zoeken via internet of een plaatselijke manege?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:07

Als ik jouw was zou ik nu al beginnen met zoeken naar een wei + een verzorgster, zodat wanneer jij wegbent, je paard in de gaten wordt gehouden.
Je woont volgens mij in mijn omgeving, en daar zijn genoeg weilanden waar toezicht is + genoeg verzorgsters die je paard in de gaten kunnen houden.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:45

Ik zou hem ook niet gaan vervoeren dan.
Zeker niet voor een korte periode van zes weken.
Thuis in zijn eigen vertrouwde omgeving lijkt mij
veel beter dan..

Waar woon je ergens..?
Of waar staat je paard..?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 06:32

Hij komt dan in Rhoon of Poortugaal te staan maar vandaag komt de veearts en dan ga ik het bespreken.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:31

En al een oplossing gevonden?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 12:45

Ja ja ik heb groen licht van de veearts hij moet over een week al weer meer energie hebben, en ik mag weer gaan rijden dus mijn scheet gaat mee.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:37

ik zou hem sowieso meenemen !!
Beetje verdoven zodat hij kalm blijft, als hij dat al niet is. Vervoer hoeft nl helemaal niet stress te betekenen.
Ten tweede kun jij het beste beoordelen hoe je paard is en een verzorger kent het paard niet zo goed. Jij kunt meteen aanvoelen of het slechter gaat.
Verder wil ik nooit en te nimmer over de telefoon een beslissing moeten nemen over mijn paard. Ik wil er zelf bij zijn als er wat gedaan moet worden.

Voor mezelf is de keus dus eevoudig: Hij gaat mee indien dat mogelijk is of ik ga niet weg !

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 19:38

ElCamino schreef:
ik zou hem sowieso meenemen !!
Beetje verdoven zodat hij kalm blijft, als hij dat al niet is. Vervoer hoeft nl helemaal niet stress te betekenen.
Ten tweede kun jij het beste beoordelen hoe je paard is en een verzorger kent het paard niet zo goed. Jij kunt meteen aanvoelen of het slechter gaat.
Verder wil ik nooit en te nimmer over de telefoon een beslissing moeten nemen over mijn paard. Ik wil er zelf bij zijn als er wat gedaan moet worden.

Voor mezelf is de keus dus eevoudig: Hij gaat mee indien dat mogelijk is of ik ga niet weg !

Dat is natuurlijk ook een optie Lachen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:05

Citaat:
Vervoer hoeft nl helemaal niet stress te betekenen

maar misschien wel als het paard ziek is.

Ik zou mijn zieke paard nooit meenemen op vakantie.
Andere omgeving is altijd stressig.

Maar gelukkig is paard van ts al bijna hersteld.