soort van witte wratten op neus en bij oog

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

QueJira

soort van witte wratten op neus en bij oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 17:27

Een van de paarden die net gecastreerd is heeft binnen een korte tijd hele rare "wratten" gekregen.Ik hbe dit nog nooit gezien,misschien hebben jullie een idee wat het kan zijn? Het zijn een soort van witte bultjes/wratten en zitten aan de zijkant van zijn mond en onder zijn oog(op die zachtere huid bij mond en oog dus) Hij lijkt net een paddestoel met witte stippen nu Cool
Vee arts komt hier bijna dagelijks op stal,dus daar geen zorgen over,maar ik wil graag nu weten wat het is Haha! En of het bijv besmettelijk is. Dus wie heeft er een idee ?!

Sies

Re: soort van witte wratten op neus en bij oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:31

Ik denk veulenwratten vallen er van zelf weer af. Teminste ik denk dat dit om een jong paard gaat. Maar zonder plaatje enz is het moeilijk te zeggen.
Veulenwratten zijn niet besmettelijk drogen uit en vallen eraf.
Succes en toch ff DA naar laten kijken.

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 17:40

hij moet 4 jaar worden... Ben gewoon benieuwd wat het is.Vee arts komt zowiezo(wat een raar woord Ach gut )

Cirano

Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:06

De mijne loopt er ook nu al een paar maanden mee rond, hij is 4 jaar. 2 veeartsen hebben al bevestigd dat het veulenwratjes zijn, eigenlijk een soort virus. Vallen vanzelf af. Eerst witte prullekes maar ze worden wel groter.

Ga morgen is met de tip beginnen om er appelstroop aan te smeren.

simonevloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:05

Mijn paard heeft dat ook gehad. Hij was net gecastereerd en had toen een mindere weerstand. Zee vielen er op een gegeven moment vanzelf af. Als dat niet gebeurd kun je altijd nog met "formule w" wat je ook bij kinderen gebruikt aan de slag.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:56

Het kan ook een soort papillonen virus zijn.
Die wratten zijn er ineens, na enkele maanden zijn ze er gelukkig ook ineens niet meer.
beterschap ermee

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:38

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

sinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 09:10

Paard van 5jaar had het ook. Veearts had gezegd dat je het kon afbinden met een touwtje als ze groot genoeg zijn, zodat ze afsterven.
Waren nogal kleine wratjes dus hebben we het het gewoon gelaten en ze zijn vanzelf weggegaan. Haha!
(weet niet of het toeval is, maar in de periode dat hij ze had, heb ik een wrat op mijn vinger gekregen. Boos! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 09:20

Jep, zouden veulenwratjes kunnen zijn; doe je verder niets aan. En als de DA al zegt dat het goed zit, dan hoef je je geen zorgen te maken Lachen

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:14

Toen mijn vorige paard bij ons kwam had ze dit ook. Ze was toen 4 en binnen de kortste keren waren ze ook zo weer verdwenen.

Cirano

Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:38

De mijne loopt er nu toch al een paar maand mee rond. Ik denk dat hij ongeveer 10 kleine wratjes heeft en 1 mega wrat, precies 3 die op elkaar gegroeid zijn. In de week is er een deel afgescheurd en heeft gebloed. Kan dit kwaad?

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:04

Zijn denk ik wratjes, sommige jongen paarden krijgen dit en gaat meestal gewoon uit zichzelf over, ik zou er verder niets aan doen!

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:06

met mosterd gaan ze ook weg