Wie zijn paard heeft ook wel eens een botbreuk gehad?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tierania_

Wie zijn paard heeft ook wel eens een botbreuk gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 17:23

Mijn pony Ramona heeft al 9 weken een botbreuk.
Ik moet nog 3 weken wachten en dan horen we definitief of ze nog beter kan worden of niet.
Ze heeft dus een bot gebroken in haar spronggewricht.
Wie heeft dit ook eens meegemaakt???

Eline_

Re: Wie zijn paard heeft ook wel eens een botbreuk gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:24

ik gelukkig nog nooit.
maar heel veel sterkte, en maar hopen dat het goedkomt Ach gut

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:02

ik, mijn pony is nu ong 3 a 4 jaar geleden getrapt door een ander paard in het bos(dat grrrrr meije kon der pony niet fatoenlijk bijhouden) en die trapte mij pony lag open en verders liep ze nie kreupel ofzo dus wij met papieren doekjes der been choonmaken en ben rutig naar huis gelopen daar aangekomen meteen gekeold. na en week nog dik ik ermee naar de kliniek. ik het hele verhaal uitgelegd ook dat ik het er vreemd uit zag zien maar volgens de da wa het alleen ontstoken dus antibiotica en 2 weken daarna terug als het niet weg was. het was niet weg dus ik terug kreeg k een andere da die meteen foto's gemaakt bleek da er een klein botje in der knie was gebroken moest toen 2 manden op de wei en zich rustig houden en moest 4 dagen wel 4 dagen niet heel agresief spul op smeren. ik daarna weer terug was nog wel gebroken maar mocht het werk wel rustig weer gaan opbouwen. maar ze is nu altijd wel heel stijf maar loopt nooit kreupel. veel succes er alvast mee hoop da thet goedkomt.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:45

De mijne heeft een hoefbeen gebroken gehad. Dit heeft een jaar geduurd maar is weer goed gekomen.
Een breuk van een bot heeft zeker 3 maanden nodig om te helen, nog veel langer om verder uit te sterken. De plaats van de breuk en de breuk op zich bepalen de kans op genezing.
Sterkte!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:26

mijn paard heeft -nog bij de vorige eigenaar- z'n griffelbeen op 2 plaatsen gebroken gehad. dat middelste stuk was in z'n pees gaan prikken, geen fraaie boel.
een operatie, hersteltraject en veel liefde en aandacht later, gaat het nu gelukkig heel goed!
succes met jouw paard.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 16:45

ik heb gister gehoord dat het nooit meer goed komt met ramona Boos!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:47

heh, bah, wat naar!
sterkte gewenst....

Myke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:50

Getver, sterkte gewenst! Mijn paard staat momenteel met een fractuurtje aan zijn fibula (kuitbeen). Ook ik hoop dat het met rust goed komt. Helaas is dit wel een erg naar bericht. Sterkte gewenst!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:32

Veel sterkte! Echt heel naar!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:32

Mijn paard heeft ook zijn hoefbeen gebroken. Na 2 maanden met een speciaal ijzer was er nog totaal geen nieuwe botgroei te zijn. Dus helaas einde verhaal.

Het is dus heel erg afhankelijk wat er gebroken is en hoe het gebroken is.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:37

Ik heb 2 paarden met een gebroken kootbeen gehad(geen gekke dingen gedaan;gewoon domme pech).Ze zijn beiden geopereerd.De een is 29 geworden met 2 schroeven;de ander 24 met 3 schroeven en 5% kans op volledige genezing.Diegene die 24 geworden is,is na het ongeluk nog Z2 met tig winstpunten en Keurmerrie geworden.Jammer voor je dat jij slecht bericht hebt gekregen maar zoals er al eerder geschreven werdt denk ik ook dat het heel erg afhangt van waar de botbreuk zit .Heel veel sterkte!

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:35

Mijn paard Summer heeft ook haar hoefbeen gebroken, precies in het gewricht, maar na ruim twee jaar is ze beter verklaard. Dus dat was wel een lange tijd. Eerst een jaar op stal en toen langzaam gaan stappen eerst 5 min per dag en dan steeds meer. Nu heeft ze nergens meer last van( even afkloppen), maar ik blijf toch altijd een beetje bang dat het weer verkeerd kan gaan, mede omdat er een verhoogde kans is op arthrose in het hoefbeen.
Je laatste bericht was dat het niet meer goed komt. Hoe is het nu met je en je paard? Ik heb van de week ook het bericht gekregen dat mijn pony uit behandeld is en dinsdag laat ik haar inslapen. Zij is hoefbevangen.
Sterkte met je pony en jezelf.
yvette