Ik zag ik fles appelazijn staan (van Hofmans Lieve, dus zuiver en met hele appels zoals het etiket juichte) en omdat het helemaal niet duur was, heb ik die maar eens meegenomen.
Ik geeft mijn paard een mix van een paar handjes luzerne met gedroogde brandnetel, zeewier en natuurmix van de paardendrogist, maar dat is nogal droge meuk. Als hij het eet dan valt de helft op de grond want het is nogal een knoeikont..
Dus ik dacht als ik wat van die appelazijn erdoor doe dan wordt het wat meer een brij en hij is gek op appels dus...
Vanochtend heb ik het geprobeerd en ja hoor, hij lustte het wel graag. Vind ik altijd een goed teken.
Heb altijd het idee dat als ze iets lekker vinden dat het dan 'dus' ook wel goed voor ze zal zijn...(uitgezonderd natuurlijk de junk dingen zoals suikerklontjes en zo)
Zijn stalgenoot vond het maar niks, dus die krijgt het dan ook maar niet.
Nu heeft mijn paard zomereczeem, en bij de paardendrogist beweren ze dat appelazijn zo ongeveer een wondermiddel is tegen ongeveer alles.
Hebben jullie er ervaring mee? Is het echt zo gezond of is het alleen maar lekker? En zou het nog wat doen tegen de zomereczeem?

! Is dus een erg gezonde toevoeging, en daarnaast vinden de meeste paarden het nog lekker ook. Het spreekt mij vooral aan dat het zo'n natuurlijk product is.