Ik heb een vraagje misschien klinkt het stom, maar is het mogelijk om je paard na te laten kijken of er zelf op een 1 op andere manier erachter te komen of je paard nog vruchtbaar is.
Deze vraag stel ik namelijk omdat ons paard al 2 veulens heeft gehad, maar na die tijd was ze zo hengstig dat ze gewoon gevaarlijk werd, dus hebben we op advies van de DA 1 of ander soort spul bij haar ingedaan waardoor de kans was dat ze niet meer vruchtbaar kan zijn.
Sins dat spul is ze nog wel hengstig maar niet meer zoi erg en is ze niet meer gevaarlijk, je moet wel opletten maar is dit mogelijk??
Dit wil ik namelijk weer weten want wil gaan fokken met haar.
GEen idee eigenlijk, maar een DA kan wel zien of er een goed ei zit, en ze kunnen natuurlijk slijmmonsters nemen, maar of de werkelijke onvruchtbaarheid ook 'af te lezen' is, denk dat ze wel een goede inschatting kunnen maken met de huidige onderzoeksmogelijkheden.
Ja dat kan wel. Je kunt je paardje laten scannen en daarbij kan je dierenarts zien of de eierstokken 'actief' zijn. Of er dus rijpe eitjes aan zitten. Het kan wel zijn dat er meerdere keren gescand moet worden omdat je nooit zeker weet in welke 'tijd van de maand ' je merrie op dit moment is. Succes ermee!