Anya schreef:Ik heb een driejarige die er zo uitzag als jij beschreef (tot drie weken terug). Ik ben maismeel en muesli gaan bijvoeren met een scheutje olie en hij knapte zienderogen op. Ontwormd wordt hij regelmatig, daar ligt het niet aan. Ook tegen lintworm. Volgens de DA is hij ook gewoon gezond. Het slechte weer in de lente heeft ook niet geholpen. Het werd opeens weer koud. Dan zet de vacht zich weer vast. Nu is Wiz ook eindelijk door het laatste beetje winterhaar.
Succes i.i.g.
Ik ben ook een poosje terug weer met de muesli en de lijnzaadolie begonnen (wat een beetje tegen mijn princiepes ingaat; echt bijvoeren tijdens weidegang) en ik had gisteravond het idee dat ze er iets beter uit zag. Iemand anders op stal zei het ook. Maar het lijkt er ook een beetje op of haar ribbenkast ineens het formaat van een volwassen paard heeft en de rest nog "baby" is. Het is geen wandelend skelet ofzo, maar voor het oog net niet goed genoeg. Ik kijk het nog aan tot het einde van de maand en als ze dan niet echt gaat opknappen haal ik de veearts er bij.
Maar de reactie van Anya geeft wel weer stof tot denken; we hebben idd een vreselijk voorjaar en nu zomer en het is hier meestal 's avonds rond de 15 granden en 's nachts rond de 10. Dat beinvloed idd de vachtgroei/rui en de jaarlingen zitten ook nog steeds in een woljasje. Ze verbruiken natuurlijk nu dubbel zoveel energie voor de groei en de vacht. En weest gerust, ik modder niet aan.
In ieder geval bedankt voor de reacties.