verkleving pezen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoortje

verkleving pezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 10:56

Heeft iemand ervaring met verkleving van de pezen in het onderbeen? Kan dit goed komen en wat is een mogelijke behandeling?

Groet Pien

Letizia

Re: verkleving pezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 01:42

Mijn pony had peesverklevingen en met fysio is dit zeer goed te verhelpen Lachen

Iejoortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 07:04

Dank voor je reactie. Wat bedoel je precies met verhelpen? Wordt alles door fysio soepel gemaakt en gehouden, waardoor je paard er minder last van heeft of wordt het opgelost? Hoe vaak is de fysio geweest bij jouw paard?

Gr. Pien

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:26

Het word opgelost Lachen
En ik denk dat ze bij mij 'n keer of 5 is geweest, weet het niet meer precies Lachen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:48

Jammer dat mijn scanner het niet doet, ik heb een afdruk van hoe een scan van een verkleefde pees er uit ziet. Mijn paard heeft dit ook gehad een jaar of 7 terug. Ondanks het feit dat de DA's slechte prognosis gaven (stelden zelfs een operatie voor om de pees te klieven) is het helemaal goed gekomen met een half jaar weidegang. DA wilde eerst 6 weken boxrust voorschrijven, daar heeft mijn hoefsmid een stokje voor gestoken omdat mijn paard ook ernstige arthrose heeft. Wat ik in die tijd gedaan heb:
- zoveel mogelijk wisselbaden (koud water + emmer met warm water + handdoek) minimaal 5x per dag (nog bedankt mam !)
- antiphlogistine zalf om de 2 dagen
- brandnetel en camillethee (ontstekingsremmend)

De scan na een half jaar wees uit dat alles goed was. De pees is wel wat overvuld gebleven maar verder nooit meer problemen gehad.

Ze had het opgelopen door een trap van een ander paard.