Inenten??!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

0maris0

Inenten??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 09:53

Heyhey we hebben vorige week een paard gekocht..
maar in dr paspoort staan helemaal geen inentingen..
kan het ergens anders staan??? bij onze andere paarden staat het wel gewoon in paspoort net zoals met mn hond..
Ik vind dit erg raar..

We laten wel de veearts komen morgen want ze moet voor maandag geënt zijn...

smit_ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:55

misschien hebben de oude eigenaren het in het entingsboekje gezet en niet in het paspoort.

0maris0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 09:58

zou idd ook nog kunnen.. Bedankt smit_ilse!!!

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:58

Ja klopt , wij deden het ook altijd in het inentingsboekje, de laatste keer zei de DA toevallig dat we het ook in het paspoort konden doen.

Elmond

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:59

Het kan ook zijn dat je paard wel geënt is, maar dat de entingen in het zogenaamde entingsboekje staan...maar als je die er niet bij hebt, weet je het nooit zeker! Bovendien dacht ik dat tegenwoordig de entingen wel in het paspoort gezet moeten worden, ik denk dat je gewoon ff opnieuw moet enten dan ofzo, want je weet niet of het paard ooit al eens geënt is...

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:44

precies de entingen moeten in het paspoort! maar ja dat is hetzelfde als chippen, er zijn ook nog artsen die zeggen dat het niet hoeft, zou je nieuwe aanwinst gewoon laten enten en dat minimaal 21 dagen en maximaal 92 dagen erna weer dan heb je een nieuwe basis enting en kan je geen gezeur krijgen op evt wedstrijden enz...

Aline4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:26

shaneen schreef:
precies de entingen moeten in het paspoort! maar ja dat is hetzelfde als chippen, er zijn ook nog artsen die zeggen dat het niet hoeft, zou je nieuwe aanwinst gewoon laten enten en dat minimaal 21 dagen en maximaal 92 dagen erna weer dan heb je een nieuwe basis enting en kan je geen gezeur krijgen op evt wedstrijden enz...

Ja, ik heb nu al meerdere keren gehoord dat als je de entingen niet in je paspoort hebt staan dat je dan het risico loopt dat je op de wedstrijden zonder pardon naar huis gestuurd wordt. Sinds kort (ik weet niet wanneer) moeten alle entingen in het paspoort en je moet ook het entingsboekje bij je hebben waar de basisenting in staat en dan moet er ook nog van de dierenarts een verwijzing naar het entingsboekje in je paspoort staan.

Elmond

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:11

aline4 schreef:
Ja, ik heb nu al meerdere keren gehoord dat als je de entingen niet in je paspoort hebt staan dat je dan het risico loopt dat je op de wedstrijden zonder pardon naar huis gestuurd wordt. Sinds kort (ik weet niet wanneer) moeten alle entingen in het paspoort en je moet ook het entingsboekje bij je hebben waar de basisenting in staat en dan moet er ook nog van de dierenarts een verwijzing naar het entingsboekje in je paspoort staan.

Klopt! Op wedstrijden kan er altijd gevraagd worden om het paspoort te laten zien, daar behoren ook de basisentingen in te staan. Ik had ook een keer de basisenting er niet in staan, die vrouw zei toen: ik kan zo niet zien of hij ooit wel de basisenting heeft gehad!!! Maar ik had gelukkig wel nog het entingenboekje meegenomen, zodat ze het toch kon zien. Meestal moet je ook de DA vragen of hij de basisentingen erin wil zetten als die er nog niet in staan, of even een krabbeltje van de DA dat je paard de basisenting heeft gehad.

0maris0

Re: Inenten??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 15:10

nou wat blijkt????

Ze is nog nooit geent!!!

echt belachelijk!! geen woorden voor dus nu heeft de veearts dr meteen geent.. mag ik nu nog wel wedstrijden rijden???

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 04:47

als volgens mij de basis entingen geweest zijn dan wel

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 05:42

Een paard is startgerechtigd indien uit het vaccinatieoverzicht blijkt, dat het paard als volgt tegen influenza is gevaccineerd:
a. een basisvaccinatie, bestaande uit 2 inentingen, die minimaal 21 en maximaal 92dagen na elkaar moeten zijn gegeven
b. vervolgens een jaarlijkse inenting, die niet later dan maximaal 12 maanden na de vorige inenting en minimaal 7 dagen voor de wedstrdij meot zijn toegediend.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 06:11

Helaas denk dat je niet mag starten, de basis enting moeten 21 dagen uit elkaar gegeven worden. Dus even wachten nog om met je nieuwe aanwinst te gaan starten.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 07:21

Tjah das balen...
nou dan nog maar even wachten...