dikke sprong, nog steeds, maar niet kreupel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shaolanneke

dikke sprong, nog steeds, maar niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 19:44

Begin deze maand heeft mijn paard waarschijnlijk op het land een klap gehad op haar spronggewricht. Mijn bijrijdster trof haar de volgende dag met een hele dikke sprong aan op stal. Uiteraard gekoeld en gestapt en ingesmeerd daarna met traumeelgel. Volgende dag was het nog dik en warm dus veearts gebeld. Die heeft quadrisol gegeven, en dolobenegel. Als het na een week niet minder was moesten we naar de kliniek, maar hij dacht van niet omdat ze ook totaal niet kreupel liep. Moesten een week rustig aan doen, heb haar dus een week op het land gezet hele dagen en niet getraind.

Nu na 3 weken is het nog iets verdikt, zacht, maar niet warm of iets. Ben ook gewoon weer aan het rijden en loopt gewoon super.

Laarakkers komt in juli weer op stal en dan laat ik hem voor de zekerheid er gewoon naar kijken. Smeer het nu iedere dag in met traumeel en 10 min. na het werk of land koelen met een coldpack.

Iemand dit ook meegemaakt?

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:35

De verdikking die er is geweest kan altijd iets dik blijven.

Mijn pony heeft een keer een klap tegen z'n kont gehad in de wei. Hierdoor zat er een hele dikke bult op, deze is langzaam steeds kleiner geworden. Maar het is nooit helemaal weg gegaan.

Hij heeft er geen last van, de bult is dan ook niet heel dik.

Henla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:12

Mijn pony heeft ook een klap tegen zijn sprong gehad. Hij moest 2 weken op rust. Daarna was de verdikking weg. Nu staat hij stil voor een andere blessure en is de bult bij zijn sprong terug gekomen, maar hij is er ook totaal niet gevoelig op.

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:53

de sprong is echt een pokke plek, zoals hierboven al staat het kan best zijn dat het gevoelig blijft, je heb ook de kans dat ie een bot splintertje er heeft zitten dat blijft irriteren misschien kapselt het wel in op een plaatsje dat geen kwaad kan maar het kan ook naar het gewricht gaan waardoor het paard ook nog eens kreupel kan gaan worden... succes in ieder geval... wat je evt kan doen is magnesium sulfaat 2x per dag een eetlepel geven dit is vocht afdrijvend, kan je kijken of dit helpt..