rontgen onderzoek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lazy

rontgen onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 18:36

Hai

Ik las laats een advertentie op bokt waar een paardje stond met een 3 voor het straal been, wat houd dit nou exact in en kan het kwaad?
En is 1 heel slecht of is 3 nou juist heel slecht?

Alvast bedankt!

Linda_naomi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:19

1 is goed. De meeste paarden hebben 1tjes en 2tjes. Dat is vrij goed, want bijna geen enkel paard heeft alleen maar 1tjes. 3 is over het algemeen slecht. 3 is tevens het laagste cijfer wat een DA geeft op de rontgen van je paard. 1, 3tje kan opzich niet zo heel veel kwaad maar ik zou persoonlijk zelf geen paard kopen met een 3 op een van de foto's. Nu gaat dit niet over het kopen van een paard. Maar 3 kan in de toekomst wel kwaad.

Groetjes Linda

lazy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 10:49

linda bedankt voor je info!

AniqueN

Re: rontgen onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:43

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet heel veel verstand van heb, maar ik weet wel dat wat Linda_naomi zegt niet helemaal klopt. De dierenarts kan ook een 4 geven op een foto. Drie betekend verhoogd risico, het is dus niet zo dat hij er last van hoeft te krijgen. Er zijn super veel paarden die het heel goed doen in de sport met een drietje Knipoog . Verder kan ik je er niet echt mee helpen, maar ik zou een paard niet op een drietje laten staan.

lazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 14:55

Hmm, dus eigenlijk heb je met een drie alleen verhoogt risico, maar waarop arthrose? o.i.d en een 4 is dat een bevestiging dan?

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:58

Onze veearts raad het af, om een paard met een 3 te nemen. Het is toch het ondergestel van je paard.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:21

Verplaatst naar MD

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 20:24

Mijn vorige DA gaf zelfs cijfers van 1 tot 5!
Mijn merrie van 15 had een 4 voor Arthrose (2 jaar terug). Dat was ik haar geval slecht!
Maar veel paarden kunnen met speciaal beslag, voer en beweging nog heel goed meekomen.
Maar zo'n paard moet je eigenlijk nooit kopen.

Mij ruin heeft een 1 drie op zijn straalbeen. Inderdaad vergoogd risico. Ik wist het bij de aakoop al.
Maar ik kocht hem toch omdat ik zo verliefd was! Al 2 1/2 jaar heb ik hem en heeft hij er nog steeds niks aan! Een 3 wil zeggen dat ze last kunnen krijgen maar het hoeft niet!
Tja als je zo gaat denken! Dan kan ik morgen ook onder een auto liggen en dood zijn!