Met warm weer staat mijn paard 24 op 24 op de weide. Gisteren dus ook. Toen ik savonds bij haar kwam zag ik dat haar oogjes wat dikke stonde dan anders, ze traanden wat en het binnenste van het oog (wat anders wit ziet) dat zag zo eerder wat roos-rood.
Is dat van de vliegen? En bestaat er ergens een zalfje voor? Wat doen jullie hieraan?
Heb wel al zo van die halsters met vliegentouwtjes voor de ogen aan gezien, maar als het nu snachts ineens zou beginnen regenen dan blijft dat toch helemaal nat? En vliegenproduct rond haar ogen helpt maar voor een uurtje...
edit: bestaat er een zalfje dat je er kan aandoen om te ontsmetten ofzo? Of moet dat niet?
die zalf is er wel en kun je halen bij de veearts, kun je meteen vertellen wat er aan de hand is en dan weten zij wel of je wle of niet die zalf moet gaan gebruiken.
ik heb zelf dan altijd vitamine A zalf caf+ heet het geloof ik
je kunt tegen de vliegen ook zo een masker op doen, dat zit rond zijn ogen en dan onder de kaak met klitteband vast. alleen als je dat 's nachts om houdt, dan zien ze minder goed. kan wel gewoon in de regen
mijn jaarling had er ook erg last van, je kan idd cavasan of iets dergelijks erin doen, maar het blijft terug komen, ik zo zo een vliegen masker kopen, die helepne ook bij tocht en zon, super zijn die dingen, wel eerst ff een weekie zalven, succes