Naar de kliniek of homeopaat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mariekie

Naar de kliniek of homeopaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 09:31

Ik heb een pony van 28 jaar.
Ik reed per week ongeveer 4x een half uurtje en dit ging nog super !
Sinds 2 weken is ze kreupel/onregelmatig.
Heb de dierenarts er al 2x bijgehad maar die kan niets meer doen.
Ze heeft al pijnstillers gegeven en gekeken waar de aarzaak vandaan komt.

De dierenarts heeft mij geadviseerd om naar de kliniek te komen voor foto's te maken.

Nu had ik van iemand gehoord dat een homeopaat ook uitkomst kan bieden.?

Nu zit ik een beetje in dubio wat ik nu zal doen.
Beide gaat niet want dat kost gewoon te veel geld.
Ben namelijk al vanaf maart met mn pony aan het tobben...

Het liefst ga ik naar de dierenarts, maar ben bang te horen te krijgen wat ik eigenlijk al weet..
Pony is oud , versleten, gewoon op dus....

Wie heeft er ervaring met een homeopaat en wat zijn de resultaten ervan?

Please tell me ............

Bedankt !!!!!!

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:32

Nee, je moet eerst weten wat er aan de hand is voordat je iets kan behandelen. Ik zou absoluut foto's maken, het kan iets zijn waar een homeo helemaal niks aan kan doen..

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:34

Het lijkt me handiger om eerst naar de dierenarts te gaan.. Je kan de waarheid wel blijven ontlopen, maar ooit moet je toch weten wat er aan de hand is. Later kun je altijd nog naar de homeopaat.

IKbenEllen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:37

Ik sluit me bij Charlotte aan, als er op de foto wat te zien is weet je in ieder geval wat ie mankeert. Een homeopaat kan ook niet in het been kijken.

Mijnviera

Re: Naar de kliniek of homeopaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:38

ik heb er zelf geen ervaring mee,
maar op mijn oude stal stond een paard die daar door behandeld werd.
de eigenaresse zelf vond dat het paard met stappen vooruit ging,
maar ik en andere stal genoten waren het er over eens dat het eigenlijk
helemaal nix had gedaan.
het paard bleef kreupel lopen,
en is na een maand of 3 ook ingeslapen.

dit is ook het enige wat ik er van weet,
dus ik weet niet of het bij jouw paardje wel aan zou slaan,
maar dat is zo en zo afwachten.
ik wil je ook niet bang maken ofzow hoor,
in tegen deel!

maar ik weet niet of ik het nog zou doen,
ik weet niet of het wel haalbare zaak is voor je pony.
maar ik ben niet de gene die daar over zou kunnen oordelen,
de keus blijft uiteraard jouw keus!

ik wens je in ieder geval veel succes en sterkte bij je besluit

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:15

Bedoel je misschien een osteopaat?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 08:26

Tja; Het dan te horen krijgen, is wel de waarheid. En daar kan je niets tegen beginnen, ouderdom. Dus ook geen homeopaat met z'n magische drupjes en dergelijke. Zo'n dierenarts weet toch wel beter waar 'ie het over heeft en foto's maken zijn dan ook wel zo verstandig, je wilt de waarheid niet horen; maar wat dan? Het is wel van belang dat je weet wat het is en wat de bedoeling is verder.. je wilt tenslotte het beste voor je pony. Toch?

Je kan bijv. wel een homeopaat proberen bij onverklaarbare dingen in bepaalt gedrag van je paard. Of bijvoorbeeld mok; omdat er gewoon niets helpt en dan kom je bij zo iemand, als alternatief. En dat kan best wel eens resultaat opleveren in dat geval .

In ieder geval; Veel sterkte!

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 08:33

Ik heb een paard van 25 jaar en kan met je meepraten. Foto's zijn inderdaad een geldverspilling, een homeopaat kan heel veel en ik zou je dit ook aanraden.
PB me voor meer informatie, want als ik het allemaal hier op zet, denk ik dat ik wordt afgezeken en daar heb ik niet zo veel zin in.

Een paard van 28, nou ik heb daar echt geen foto's voor nodig om te weten hoe de stand van zaken is.

mariekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 09:32

Mensen : Ik ben niet bang voor de waarheid !
Ik weet ook wel dat een pony van 28 versleten is
Maar het is meer dat ik klauwen met geld kwijt ben voor iets wat ik eigenlijk al weet......
Daarbij zei de dierenarts dat ze de kans groot is dat ze niets concreets kunnen vinden....

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:00

mariekie schreef:
Mensen : Ik ben niet bang voor de waarheid !
Ik weet ook wel dat een pony van 28 versleten is
Maar het is meer dat ik klauwen met geld kwijt ben voor iets wat ik eigenlijk al weet......
Daarbij zei de dierenarts dat ze de kans groot is dat ze niets concreets kunnen vinden....

Daarom, foto's maken is overbodig. Spendeer je geld eerder in homeopatische middelen/ of No Bute ofzo.

Freya_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:37

Homeopathie kan veel oplossen, maar kreupelheid???

Bij een paard van 28 jaar is de kans wel groot dat er echt een probleem is als artrose dat niet verholpen kan worden. Maar als hij pijn heeft moet hij daar de juiste medicatie/behandeling voor krijgen, dat kan de homeopaat je echt niet bieden! Pijnstillers zijn geen homeopathische producten.

Het is jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat je paard geen pijn lijdt, dus steek je hoofd niet in het zand. Als de klassieke geneeskunde je geen oplossing meer kan bieden kan je altijd nog aanvullen met homeopathie, maar je bent het aan je paard verschuldigd om het eerst te proberen.

mariekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 10:57

De ernst van de kreupelheid is niet zo erg gelukkig.
Het is meer onregelmatig vooral in draf.
In stap zie je er namelijk niet van. en de dieranarts had gezegt dat stappen geen kwaad kon.
Ze mag gewoon in de wei ect.

Het probleem doet zich voor in de draf.
Daar kan de DA dus geen verklaring voor geven nadat ze is behandeld met pijnstilers enz.
Vandaar dat ik werd doorverwezen naar de klinkiek.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:59

Foto's maken, alleen dan zie je echt of er iets mis is, je kan altijd later nog andere dingen aanvullend proberen.

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:05

[quote="mariekie"]De ernst van de kreupelheid is niet zo erg gelukkig.
Het is meer onregelmatig vooral in draf.
In stap zie je er namelijk niet van. en de dieranarts had gezegt dat stappen geen kwaad kon.
Ze mag gewoon in de wei ect.

Het probleem doet zich voor in de draf.
Daar kan de DA dus geen verklaring voor geven nadat ze is behandeld met pijnstilers enz.
Vandaar dat ik werd doorverwezen naar de klinkiek.[quote]

En hoe is het na heel goed warmlopen, dus eerst een kwartier stappen, verschil op hard/zachte ondergrond?

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:09

Freya_bokt schreef:
Homeopathie kan veel oplossen, maar kreupelheid???

Bij een paard van 28 jaar is de kans wel groot dat er echt een probleem is als artrose dat niet verholpen kan worden. Maar als hij pijn heeft moet hij daar de juiste medicatie/behandeling voor krijgen, dat kan de homeopaat je echt niet bieden! Pijnstillers zijn geen homeopathische producten.

Het is jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat je paard geen pijn lijdt, dus steek je hoofd niet in het zand. Als de klassieke geneeskunde je geen oplossing meer kan bieden kan je altijd nog aanvullen met homeopathie, maar je bent het aan je paard verschuldigd om het eerst te proberen.

Jaja hoor, overdrijf maar weer gelijk.
Artrose bij een oud paard is niet te genezen en ook niet met reguliere geneeskunde. Daarom kun je meer bereiken met een homeopaat dan een DA.
Bovendien zoals TS al zei, het hoeft niet nog meer geld te kosten, DA is gewoon geen goede investering in dit geval.
Oplossingen zoals inspuiten zijn toch alleen maar van tijdelijke aard hoor.

We hebben het hier over een oud paard hoor en niet over een jong paard wat nog kans op genezing heeft. Alles wat je doet is een vorm van uitstel om het leven nog zo prettig mogelijk te maken. En als dat ook niet meer gaat, dan is het wel duidelijk.

Een dierenarts kan in dit geval alleen een goede pijnstiller voorschrijven.

mariekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 11:40

Ik wil wel foto's maken maar dat kost al gauw 300 euro.

Ik heb namelijk geen geld boompje in de tuin staan hoor
Terwijl ik al vanaf maart aan het tobben ben.
En heb geen ouders die me geld geven, daar ze dat wegens omstandigheden gewoon niet kunnen.

Werk hard voor mn centen en wil echt wel wat doen voor mn pony.
Biede gaat op dit moment niet dus moet ik een keuze maken omdat ik toch wel actie wil ondernemen.

Freya_bokt

, die

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:08

@avanoort: ik zeg ook niet dat ze foto's moet laten maken. Als daar al iets uitkomt is het inderdaad waarschijnlijk iets wat niet meer te verhelpen is.

Wat ik bedoel is dat haar pony kreupelt omdat hij pijn heeft. En aan die pijn moet je iets doen, of het nu bute is, een ander soort pijnstiller of een inspuiting. Ik denk persoonlijk niet dat je een pony met artrose of hoefkatrol pijnvrij kan maken met homeopathische middelen. Vandaar mijn advies om haar beperkte budget te gebruiken voor een 'gewone' DA. Die zal geen wondermiddel uit z'n zak toveren, maar hij kan de pony misschien nog een paar goede jaren geven.

avanoort

Re: , die

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:26

Freya_bokt schreef:
@avanoort: ik zeg ook niet dat ze foto's moet laten maken. Als daar al iets uitkomt is het inderdaad waarschijnlijk iets wat niet meer te verhelpen is.

Wat ik bedoel is dat haar pony kreupelt omdat hij pijn heeft. En aan die pijn moet je iets doen, of het nu bute is, een ander soort pijnstiller of een inspuiting. Ik denk persoonlijk niet dat je een pony met artrose of hoefkatrol pijnvrij kan maken met homeopathische middelen. Vandaar mijn advies om haar beperkte budget te gebruiken voor een 'gewone' DA. Die zal geen wondermiddel uit z'n zak toveren, maar hij kan de pony misschien nog een paar goede jaren geven.

@freya_bokt
Zoals je kunt lezen is het paard van TS onregelmatig en niet kreupel.
En alleen in draf, niet in stap.

De middelen die een DA gebruikt voor zo'n paardje, zijn niet meer dan inspuiten en pijnstillers.
Als je hier nu mee begint en hij takeld daarna nog meer af, is het einde verhaal.
Je kunt beter eerst naar een homeopaat om te kijken wat er veranderd kan worden in het totaal plaatje.
En waarschijnlijk hersteld het paardje zich dan weer.
Het lichaam zal het dan weer overnemen.

Inspuiten en andere medicijnen/zwaardere pijnstillers kan altijd nog. En zullen misschien in een latere fase een uitkomst bieden.

Artrose kun je alleen maar uitstellen en helaas kan dat nu eenmaal niet eindeloos. Je kunt maar beter zorgen dat je nog iets achter de hand hebt voor als de situatie zich voordoet wanneer het paard helemaal niet meer goed loopt, in stap en in draf niet, ook niet bij warmlopen.

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:29

* zucht *

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:30

LCharlotte schreef:
* zucht *

?

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:31

Ik ben echt niet tegene en homeophaat, maar als jouw paard zulke duidelijke klachten heeft dan zou ik toch echt eerst PRECIES willen weten waar dat vandaan komt. Als je weet wat er aan de hand is dan kan een homeo ook veel doelgerichter werken.

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:33

LCharlotte schreef:
Ik ben echt niet tegene en homeophaat, maar als jouw paard zulke duidelijke klachten heeft dan zou ik toch echt eerst PRECIES willen weten waar dat vandaan komt. Als je weet wat er aan de hand is dan kan een homeo ook veel doelgerichter werken.

We hebben het hier over een oud paardje, waar denk jij dat het vandaan komt?!
Kom op zeg, met een beetje ervaring lijkt het mij logisch en is het alleen maar geld verspilling om foto's te laten maken.

Freya_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:11

@avanoor:

Zoals je kunt lezen is het paard van TS onregelmatig en niet kreupel.En alleen in draf, niet in stap.

Onregelmatig is gewoon een 'lichte' vorm van kreupel. De oorzaak is en blijft pijn.

De middelen die een DA gebruikt voor zo'n paardje, zijn niet meer dan inspuiten en pijnstillers. Als je hier nu mee begint en hij takeld daarna nog meer af, is het einde verhaal.Je kunt beter eerst naar een homeopaat om te kijken wat er veranderd kan worden in het totaal plaatje. En waarschijnlijk hersteld het paardje zich dan weer.Het lichaam zal het dan weer overnemen.

Wat bedoel je met 'weer herstellen'? Dat de artrose gaat genezen? Wij weten allebei dat dat niet kan, met geen enkel medicijn. Artrose wordt alleen maar erger met de tijd.

Inspuiten en andere medicijnen/zwaardere pijnstillers kan altijd nog. En zullen misschien in een latere fase een uitkomst bieden.Artrose kun je alleen maar uitstellen en helaas kan dat nu eenmaal niet eindeloos. Je kunt maar beter zorgen dat je nog iets achter de hand hebt voor als de situatie zich voordoet wanneer het paard helemaal niet meer goed loopt, in stap en in draf niet, ook niet bij warmlopen.[/quote]

Deze discussie gaat eigenlijk over de vraag of homeopathie in deze situatie kan werken of niet. Jij vindt van wel, ik denk van niet. En het kost wel veel geld...

Ik vind dan dat de TS, als haar budget beperkt is, het geld moet geven aan medicijnen die zeker werken. Ik geef volledig toe dat het chemische producten zijn met nevenwerkingen, maar ze werken héél zeker tegen de pijn, en die pijn is er echt wel, dat vertelt de pony haar zelf. Als de pijnstillers ook niet meer werken, staat de TS voor een heel zware beslissing, maar daar zal homeopathie niets aan veranderen.

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:15

Ik bedoel met herstellen dat het paardje weer zuiver loopt, en ja met artrose kan dat wel. Probeer het lichaam te stimuleren het weer over te nemen met behulp van homeopatie.
We zijn het inderdaad niet met elkaar eens, ik vindt dit echt een leuke discussie!

Freya_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 08:47

@mariekie: hoe gaat het nu? wat ga je doen? hou ons op de hoogte? Ach gut