Tranend oog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Handtas

Tranend oog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 17:30

Ik had een vraagje over mijn pony. Ze staat nu ongeveer twee weken dag en nacht in de wei en toen we haar vandaag opzochten, had ze een heel vies oog. Er komt steeds een klein beetje geel spul uit. Als je het weghaalt is het er na een paar uur weer. Ook als ze haar oog wat wegdraait (van schrik ofzo) en je ziet dat witte, dat is bij haar rood. Weet iemand hoe dit kan komen, wat dit is en wat eraan te doen is? En kunnen we haar vannacht beter in de wei laten staan of op stal zetten? Alvast heel erg bedankt!

Roossje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 17:32

afspraakje bij de DA zou ik maar eens maken..voor de rest, geen ervaring mee

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 17:34

Ontstoken ooglid. DA heeft zalfjes geloof ik. Met vliegen wordt het er niet beter op, en ze zal er ook wel pijn aan hebben.

gertjuuh

Re: Tranend oog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 17:36

Klinkt als een ontstoken oog!
Mij hebben ze altijd wijs gemaakt dat je dit kan genezen door te spoelen met (koude!!!!) kamillethee. Ik weet niet of het bij jou paard werkt, maar bij een ander paard hebben wij het geprobeerd en toen hielp het. Je kan het natuurlijk altijd proberen, maar misschien kan je er beter eerst iemand anders naar laten kijken!
Wat betreft de stal/wei is het misschien slim om hem/haar 's nachts binnen te zetten, i.v.m. de vliegen!
Succes ermee!

karphunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:52

beste paarden liefhebbers wij hebben datsen (paardenvliegen) en horzels in onze wij rond vliegen we zien geen nesten maar ons paard heeft er veel last van ook het oog traant zeer fel en komt iets wit uit we zijn naar de dierenarts geweest en die zij oogzalf maar weet iemand van jullie mischien welk middeltje je op je paard kan doen zodat deze irritante beesten weg blijven zaterdag had ons paard zijn penis voledig vol bloed door de beten van die insecten

IceBabY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:59

Ik denk dat je dan vliegenspray moet gebruiken tegen de vliegen enzo. En op het hoofd een vliegenmasker tegen de vliegen.

Mijnviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:19

ik zou ook even een DA contakten,
dan weet je het teminste zeker wat er aan de hand is.
en idd vliegen zullen het niet verbeteren dus een masker of netje
zou ik wel aanraden.

xjudithx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:22

Mijn pony krijgt ook altijd een dik tranend oog van de vliegen. Hij heeft nog maar 1 oog, dus daar moet ik extra voorzichtig mee zijn. Daarom heeft hij altijd een vliegenkap/masker op als er vliegen in de buurt zijn. Dit voorkomt dat het oog ontstoken wordt en het helpt beter dan zalfjes.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 13:02

Daar hoef je de da niet voor te bellen hoor ..het is er weer volop de tijd voor ..door de rotvliegen ,zelfs degenendie maar een paar uur buiten gaan hadden gisteren hun ogen dik en tranen en pus uit komen ..bij de apotheek oogzalf halen ( bij ons is dat terramycine of terracortril ) en spoelen met boorwater ..na twee dagen is het beter ...proberen de vliegen op afstand te houden door masker of sliertjes als je paard er erg gevoelig aan is .die zalfjes kosten weinig ...3a4 €een Da visite kost veel meer en die kan ook niet meer eraan doen

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:46

gewoon zalven

keer of 4 a 5 per dag is het binnen een weekje een heel eind over. Verder evt vlechtje in de manen, en vliegenmaskertje op.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:48

Mijn paard heeft het sinds gisteren ook, gewoon voorzichtig afvegen en een vliegenfrontje/vliegenspul errond doen...

Dit is heel normaal voor de tijd van het jaar.

Irene2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:53

iemand zei het al, mijn paard heeft dit ook regelmatig en ik maak het schoon met koude thee ( uiteraard zónder smaakje )

dat werkt erg goed!

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 07:09

Oke, allemaal hartstikke bedankt voor de reacties!
Ik maak het nu ongeveer om de 2 uur schoon en er komt een vliegenmaskertje op! Lachen
Heel erg bedankt!

greens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:44

Afgekoelde kamillethee helpt erg goed bij mijn pony, zij staat ook altijd met tranende ogen. En natuurlijk haar vliegenmasker!