tanden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RoosG

tanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 15:42

hallo,
ik heb een vraag
mijn paard heeft al een tijdje last van een dik tranent oog.
sommige mensen denken dat het aan de tanden licht.
en anderen denken dat het ligt aan dat ze ooit een verstopping in de traan buis heeft gehad.
heeft iemand dit ook ooit gehad??
Bedankt Roos

Jamezy

Re: tanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:43

tinkerXXlufX schreef:
mijn paard heeft al een tijdje last van een dik tranent oog.

Waarom haal je er geen DA bij dan

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:44

Nou ,meestal als het oog dik en traant is het ontstoken

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:22

idd een da erbij halen want het kan allemaal en als het van de tanden komt hoe langer je wacht hoe erger het word..

Mijnviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:14

ik zou er idd ook een DA bij laten komen,
wat me wel opvalt is dat je het over een tijdje hebt...
als het bij Viera binne 2 dagen niet weg zou zijn,
had ik al aan de telefoon gehangen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 08:29

Als je zeker wilt weten of het niet aan het gebit ligt oid; Laat eens een Paardentandarts de boel checken dan. En dat doe je niet specifiek voor problemen; Maar een jaarlijkse check-up is voor ieder paard een 'must' .

En als dat het niet is en het tranende oog blijft terugkomen, laat dan toch een keer de DA checken. Die ziet wel wat het is en schrijft dan voor je paardje het juiste zalfje oid voor.

Succes!

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 08:37

Voor een tranend oog de DA laten komen, goh jullie hebben zeker allemaal jullie paarden verzekerd ofzo?

Gewoon schoonmaken met afgekoeld kokend water, zorg dat er geen vliegen op komen, dus in de wei/stal een vliegennetje ofzo.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 18:26

ik dacht ik dat had gezecht maar sorry nee dus.
ze heeft er al een tijdje last van ja, maar soms was het weer even voor bij en dan kwam het weer. het is ook een keer ongeveer een halfjaar weggeweest.
de dierenarts zei dat misschien eerst de tandards moetst komen kijken omdat we er nu ook achter zijn gekomen dat ze bij haar kaak/kiezen een ja dik punt heeft.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:30

DA laten komen??
met oogproblemen altijd uitkijken; het KAN iets ergs zijn, zoals maanblindheid. daar moet je gauw bij zijn, anders is het echt foute boel.
niet wachten dus, gewoon bellen. je kijjkt het nl. al een poosje aan, en het knapt niet op.

vind de opmerking over "jullie hebben zeker allemaal je paard verzekerd" erg kortzichtig: met sommige dingen kun je best wachten, maar met ogen nou eenmaal niet.
jij zorgt voor je paard, omdat hij zelf niet kan bellen als er hulp nodig is. als jij dat dan niet doet, had je beter geen dier kunnen nemen, maar dat is mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 11:45

Als het gebit de oorzaak is heeft hij waarschijnlijk een ontsteking aan de wortels van de achterste kiezen van de bovenkaak.
Dit kan een reguliere paardengebitsverzorger niet voor je oplossen maar daar is een operatie voor nodig.
Als hij echt een onsteking in zijn bovenkaak heeft kun je dit ruiken via zijn neus, het beetje weeïge rottige lucht.
Heeft je paard gewoon een "frisse"adem is het waarschijnlijk toch een ontsteking van de traanbuisjes.

Afz: Albert