pony loopt niet zuiver

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melissa7

pony loopt niet zuiver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 20:45

mijn pony heeft een tijd geleden een klap gehad van een ander paard net onder zijn schouder, toen liep hij heel kreupel maar na een aantal min. niet meer. Hij is daarna ook ziek geworden en heeft lang stil gestaan. toen mijn dochter weer begon met rijden werd er gezegd dat hij zijn linkerbeen heel kort neerzet. Nu hoest hij niet meer en word het rijden weer opgebouwd maar hij loopt niet echt zuiver. hij zet zijn linkerbeen kort neer in de bak. Maar als hij op harde grond draaft dan is het haast niet te zien. Als hij het land word ingezet dan zie je het ook niet en rent hij gewoon hard weg. Kan dit nog van die klap komen? wie weet wat het kan zijn. Zijn been is niet warm, niet dik en pezen zijn gewoon droog.

Miss_Favre

Re: pony loopt niet zuiver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 08:46

Als zijn benen gewoon dun en koud zijn,komt het misschien inderdaad uit zijn schouder,hoelang geleden heeft hij die klap gehad?
Kan zijn dat er iets nog niet goed zit in zijn schouder. Kort lopen is meestal zo als ze stijf zijn of spierpijn hebben,maar kan ook een vorm van kreupelheid zijn.
Ik zou hem in ieder geval even een tijdje rust geven,dus lekker aan de hand stappen en niet laten werken,als hij dan niet beter gaat lopen,even een dierenarts naar laten kijken.
Want lijkt mij als ie niet lekker loopt,er toch iets niet goed zit.
Sterkte!

melissa7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 09:42

het is ong. zeker wel 6 weken geleden dat ie die klap hebt gehad. maar omdat hij niet bereden werd omdat hij zo hoeste zag je het ook niet, maar toen er weer gereden werd zag je dat hij zijn linkervoet kort neerzet. op het harde zie je het haast niet. maar kan het niet zo zijn dat hij gewoon last heeft van een spier in zijn schouder?

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:46

6 weken is wel een tijd geleden inderdaad! Maar misschien is er inderdaad een spier beschadigd,het kan ook stijfigheid zijn,als je hem rijdt,wordt hij dan losser naarmate hij warm is? Want als hij beter loopt naarmate hij los is gereden zou het stijfigheid of spierpijn kunnen zijn,als hij niet beter loopt,lijkt het mij dat er iets niet lekker zit in zijn schouder.
Dit soort dingen zijn altijd lastig he,ik loop ook al een tijdje te kwakkelen met mijn paard,loopt ook niet helemaal zuiver,maar de DA kon met 2!!! kreupelheidsonderzoeken niet veel bijzonders vinden,nu 6weken fysiotherapy gaat het al beter met zijn been. Bij hem kwam het vanuit rug en knie. Maar nu loopt hij weer met allergische aanval....
Pffff....

melissa7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 10:21

ja vervelend is dat he, hij is net van zijn hoest af en dan heb je dit weer. me dochter heeft al 8 wkn niet kunnen rijden en kan nu weer niet rijden. Het gaat ff niet lkkr allemaal. maar hij gaat niet echt beter lopen als hij warm is gelopen, hij zet hem gewoon kort neer, maar is niet echt heel kreupel. been niet dik, peesjes droog etc.

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:26

Tja,dan zou ik toch even laten nakijken door de DA...dan weet je wel waar je aan toe bent,dan heeft ie toch ergens last denk ik?

Jij bent een vriendin van Natas he?! Ik ben haar schoonzusje!
Haha

melissa7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 10:31

oooo hahaha ja indd, we zijn vriendinnen. we staan ook op dezelfde stal. toevallig zeg.

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:34

Tja de wereld is klein he...

Sterkte in ieder geval met je pony.
Wat doe je ermee? Of rijd je dochtertje er alleen op?

melissa7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 10:36

mijn dochter rijd er het meest op, maar dat gaat nu ff niet. vind het wel jammer en hoop dat het niet iets ernstig is. toevallig komt morgen de da voor zijn hoest nog ff controleren en kan het ff aan haar vragen.

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:44

Ja dat is denk ik wel verstandig. Welke dierenarts heb je?

Ja ik kan ook al 2 maanden ofzo niet rijden....echt klote,zijn been is nu weer oke,maar hij heeft last van een allergische reactie dus hij zit onder de bulten en wondjes van het schuren,dus er kan geen zadel op... Dus blijf hem maar wat trainen aan de longe....

melissa7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 10:45

ik heb vollears

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:08

Ken ik niet geloof ik,nou succes! Hoop voor je dat het niets ernstigs is.