Buiten temperatuur...dik been?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kamatz

Buiten temperatuur...dik been?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 15:44

Mijn paard kampt sinds een paar weken met een peesblessure. Op dit moment staat hij op verplichte weiderust voor 6 weken. Ik heb zijn been constant afgespoten en de zwelling is al stukken minder dan dat het was. Ook loopt hij totaal niet kreupel meer.
We zijn nu onze vijfde week ingegaan en vanaf volgende week zou ik weer langzaam aan kleine stukjes mogen stappen.

Maar nu het volgende....de laatste paar weken is het vrij wisselvallig weer geweest. De ene keer warm en de andere keer fris. Nu valt het mij op dat als het fris is buiten dat zijn zwelling bijna helemaal weg is, maar als het warm is dat zijn zwelling weer toeneemt.

Kan het de buitentemperatuur wezen wat zijn zwelling op doet spelen en minderen?

Groetjes pammie

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:54

Ik zou hem dan afspuiten als het zo warm is. (de benen enkel )

DaphneL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:43

Als het warm is kan het best dat hij wat meer vocht vasthoudt, daar hebben mensen ook last van. Dat heeft mijn paard ook, die krijgt door de hitte ook wat dikkere benen.
Zij heeft ook een peesblessure gehad, en dat been is er nog steeds het meest gevoelig voor, zeker toen ze die blessure had. Ik zou me er niet al te druk over maken (Is moeilijk, dat weet ik nog wel ), zeker niet als het met koelere temperaturen weer wegtrekt. Gewoon blijven koelen e.d. zoals je nu doet.

kamatz

Re: Buiten temperatuur...dik been?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 09:48

Oké bedankt voor je antwoord.
Ik dacht alweer dat ik zo'n raar paard had...hahaha Ik kijk het gewoon nog eventjes aan en misschien als ik eenmaal weer met hem mag gaan doen dat dan de zwelling vanzelf verder afneemt ondanks de warmte.

Groetjes pammie