Hoi allemaal,
Ik zou graag wat tips en/of ideeën van jullie ontvangen!
Op de pensionstal(regio Groningen) waar mijn paard staat gestald staat een 4 jarige vosruin(m. Fairplay) die kruislam is. Dit paardje is van de pensionhouder zelf ..
Het beestje is als 2 jarige hengst in de hengstengroep waarschijnlijk 'over de kop geslagen', zoals ze dat noemen. Hij werd aangetroffen in de sloot als een hoopje ellende.
Na een lange tijd van rust zijn ze vorig jaar begonnen met longeren, zadelmak maken etc. Er is toen tijdelijk op hem gereden, uiteraard met mate. De toenmalige ruiter is eens met het paardje onderuit gegaan en durft er sindsdien niet meer op te stappen. Het komt er dus op neer dat het paardje sinds eind vorig jaar niets meer heeft gedaan.
Hij staat sinds eind april in een grote wei met een groep enter en twenter merries, wat heel erg goed gaat. Hij heeft plezier en gallopeert vrolijk met de groep mee.
Maar nu, ... de pensionhouder ziet geen toekomst meer voor hem en wil er vanaf. Afgelopen week is er een handelaar uit de buurt langs geweest, maar omdat hij te onregelmatig loopt heeft hij er geen belang bij.
Waarschijnlijk zal het beestje nu bij de slager eindigen.
Ik ben nogal begaan met het lot van het beestje en vind het dan ook echt vreselijk dat zo'n jong ding achter de vitrine belandt. Het beestje is op stal geboren en ik ken hem dan ook gedurende zijn hele leven.
Ik heb eens gelezen dat dmv veel longeertraining e.d er best nog een redelijke toekomst kan zijn voor een atactisch paard. Zijn er mensen met ervaringen??? Er zullen misschien best ervaren mensen zijn, met veel kennis en liefde, die zo'n paardje nog een kans willen geven zodat hij in de toekomst als recreatiepaardje dienst kan doen?? Hij is namelijk heel erg braaf en erg koelbloedig. Jammer genoeg heb ik er zelf geen middelen en mogelijkheden voor ...
Ik verneem graag reacties!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-06-06 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Kleur en dik gedrukte tekst verwijderd